عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت :

میزان تولید آرد بیش از ۲ برابر مصرف کشور است

عصر بازار- صالحی نیا گفت: ظرفیت تولید آرد بیش از ۲ برابر میزان مصرف آن در کشور بوده است.

میزان تولید آرد بیش از ۲ برابر مصرف کشور است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ظرفیت تولید آرد بیش از 2 برابر میزان مصرف آن در کشور بوده به همین جهت نیاز تولیدکنندگان نان‌های حجیم و صنعتی مرتفع خواهد شد و بخش باقی مانده آرد تولید شده هم به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

    وی، با اشاره وضعیت تولیدکنندگان نان‌های حجیم و نیمه حجیم  تصریح کرد:استفاده تولیدکننده‌های نان، اعم از نانوایی‌ها و تولیدکنندگان نان‌های حجیم متفاوت بوده و هم اکنون در کشور واردات آرد صورت نگرفته و از تولیدات داخلی استفاده می‌شود.

    صالحی نیا بیان کرد: بیش از 60 درصد کارخانجات تولید نان در کشور با تکنولوژی روز دنیا با کشور‌هایی همچون سوییس به فعالیت می‌پردازند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: بازار‌های هدف برای صادرات نان، به سبب اینکه کالای مورد نظر به سرعت فاسد می‌شود به کشور‌های همسایه ورود می کنند، درحالیکه  صادرات آرد به کشور‌های همچون عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس صورت می‌ پذیرد.

    وی با اشاره به اینکه واردات آرد به کشور صورت نمی‌گیرد تصریح کرد: هم اکنون، صنعت نان کشور از پایه بومی بوده و افرادی که در خصوص کیفیت آرد صحبت کرده اند نباید گفت که ادعای اشتباهی دارند.

    برچسب ها