عصر خودرو

پول رمزی داخلی ایجاد شود

عصر بازار- یک فعال حوزه فناوری با تاکید بر اهمیت تدوین و تصویب قوانین مرتبط با پول‌های رمزی، گفت: باید هر چه زودتر کمیته ویژه ای برای ایجاد پول رمزی خاص کشورمان تشکیل شود.

پول رمزی داخلی ایجاد شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا, عبدالحمید منصوری درباره کارکرد پول های رمزی در دنیا، اظهار داشت: تعریفی که برای پول های رایج به کار می بریم، امروزه تا حد زیادی برای پول های رمزی منطبق است.
    وی، تفاوت پول های رمزی و رایج را در پشتوانه آنها دانست و افزود: معمولا دولت ها پشتوانه در پول های رایج هستند ولی در پول های رمزی دو نفر به یکدیگر اعتماد می کنند. بنابراین پشتوانه پول های رمزی اعتماد شخص به شخص دیگر است.
    منصوری با بیان اینکه اعتماد اشخاص، پول های رمزی را به جریان انداخته است، تصریح کرد: اما پول های رمزی در ایران به صورت گسترده وجود ندارد زیرا دسترسی به اینترنت و آگاهی برای تمام افراد امکان پذیر نیست و مورد پذیرش فروشگاه های مجازی ایرانی نبوده، ضمن اینکه فعالیت ها در این حوزه به صورت غیر رسمی انجام می شود.
    وی در همین ارتباط از بیت کوین بعنوان یکی از پول های رمزی مطرح در دنیا نام برد و ادامه داد: با بیت کوین افراد می توان خریدهایی مانند بلیت هواپیما و... را انجام دهند؛ امروزه بسیاری از مراکز خدماتی و فروشگاه های مجازی بیت کوین را بعنوان پول رایج می شناسند و آن را قبول می کنند.
    منصوری افزود: بر اساس آمار مندرج در سایت coinmarketcap.com بیش از 1200 پول رمزی در دنیا با ارزش $438,825,463,296  فعال است درحالی که 196 کشور در دنیا وجود دارد. این یعنی 6 برابر کشورهای دنیا امروزه پول رمزی رد و بدل می شود آنهم درحالی است که پول های رایج تقریبا به تعداد کشورهای دنیا وجود دارند.

    وی با تأکید براینکه پول های رمزی پدیده ای هستند که باید آن را بپذیریم، گفت: باید قوانین و مسائل در حوزه پول های رمزی را هرچه سریع تر تدوین کنیم تا رونق اقتصادی را بر اساس فناوری اطلاعات داشته باشیم.

    منصوری ضمن تأکید بر اهمیت تسریع در تصویب قوانین مرتبط با پول های رمزی، افزود: باید سریع این قوانین و رویه ها تدوین و تصویب شوند تا کنترل از دستمان نرود. باید هر چه زودتر کمیته ویژه ای برای ایجاد پول رمزی خاص کشورمان تشکیل شود.

    این فعال در حوزه فناوری تأکید کرد: مسئولان باید تدبیری برای ایجاد پول رمزی داخلی اتخاذ کنند تا در معاملات و خدمات داخلی در کنار پول رایج مورد استفاده قرار گیرد.

    وی با اشاره به نگاه مثبت بانک مرکزی در این خصوص گفت: شاید مسئولان ملاحظاتی در این حوزه داشته باشند. اما معمولا در پدیده های جهانی با تاخیر زیادی به سراغ آنها می رویم شاید یکی از دلایل این امر این باشد که می خواهیم نتیجه نهایی این پدیده ها در دنیا را مشاهده کنیم بعد به سراغ شان برویم.
    یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع" نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی" دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

    برچسب ها