عصر خودرو

مس اقتصادی‌ترین فلز برای سرمایه‌گذاران معدنی ایران

عصر بازار: مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت مس گفت: در حال حاضر صنعت مس، اقتصادی‌ترین صنعت فلزات پایه و استراتژیک قرن بیست و یکم و بهشت سرمایه‌گذاران معدنی در دنیا و ایران است

مس اقتصادی‌ترین فلز برای سرمایه‌گذاران معدنی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، بهروز رحمتی با بیان این مطلب در حاشیه نشست مشترک مدیر‌عامل شرکت مس با سهامداران شرکت در مجتمع مس سرچشمه درخصوص مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی گفت: عموما سه پارامتر «پتانسیل‌های معدنی کشور»، «اقتصادی بودن فرآیند بر اساس اقتصاد آزاد بین‌الملل» و «امکان تامین مالی اقتصادی طرح» مهم‌ترین نقش را در انتخاب فیلد سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی دارند. وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین سرمایه سهامداران شرکت مس، پتانسیل‌های معدنی کشور و ذخیره بیش از 1،2 میلیارد تنی مس سرچشمه و ذخایر سایر معادن متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران است، اظهار کرد: در حوزه مس در حال حاضر ایران با دارا بودن حدود 20 میلیون تن مس محتوی در حدود 3 تا 4 درصد ذخایر جهانی مس را در اختیار دارد و سهم ایران از تولید حدود 22 میلیون تنی مس تصفیه شده دنیا در حدود 9/0 درصد است.


    رحمتی افزود: بنابراین با توجه به ذخایر بالای مس در ایران و تقاضای روزافزون مس در صنعت جهانی امکان نگاه بلند مدت به این حوزه معدنی وجود دارد و سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت مس، اقتصادی بودن فرآیند بر اساس اقتصاد آزاد بین‌الملل را دومین فاکتور مهم در انتخاب سرمایه‌گذاری دانست. او بیان کرد: میانگین قیمت تمام شده دنیا برای فلز مس در حدود 2800 دلار و قیمت فروش در حدود 9 سال گذشته در حدود 7200 دلار بوده است. وی اظهار کرد: مقایسه میانگین قیمت تمام شده فلز مس با کارخانه‌های آلومینیوم دنیا که در حال حاضر در حدود 2200 دلار بر تن است و میانگین قیمت فروش آن، که در مدت مشابه کمتر از 2300 دلار بوده است، نشان می‌دهد که مس از قابلیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها