عصر خودرو

معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد:

بهره‌وری یک مطالبه ملی است

عصر بازار- رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: برای تحقق اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه در زمینه بهره‌وری، به کاری فراتر از ارتقاء بهره‌وری در فعالیت‌های اقتصادی نیازمندیم.

بهره‌وری یک مطالبه ملی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، جمشید انصاری در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان ملی بهره وری کشور، گفت: سازمان ملی بهره وری در گذشته، از جایگاه خوبی در نظام برنامه ریزی و تصمیم­ گیری کشور برخوردار نبود؛ ولی با تلاشهای صورت گرفته در چهار سال گذشته، شاهد تفاوت محسوسی در وضعیت و جایگاه این سازمان هستیم.

    وی افزود: سازمان ملی بهره وری در دستگاههای اجرایی و بنگاههای اقتصادی کشور، جایگاه مطلوب‌تری پیدا کرده است و امروز این سازمان، تفاوت های محسوسی هم در توانایی های نیروی انسانی و هم حیطه­‌های عملیاتی و برنامه های اساسی سازمان، پیدا کرده است. البته پیشرفت در این راه، علاوه بر اهتمام مدیریت سازمان، مرهون همراهی کارکنان و مدیران خدوم و تلاشگر این سازمان نیز بوده است.

    معاون رئیس جمهور تصریح کرد: گردش نیروی انسانی به خصوص در سطح مدیران، اقتضای دستگاههای اجرایی است و هر مدیری در زمان قبول مسئولیت، ایده ها و برنامه هایی را برای اجرایی کردن در ذهن خود دارد که با گذشت زمان، نیازمند ایده‌های نو و جدیدتر در هر دستگاهی هستیم.

    رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این مطلب که یکی از مهمترین نیازهای کشور پرداختن به موضوع بهره وری و تقویت مفهوم آن است، گفت: یک دهه پیش، درک درستی از مفهوم بهره وری وجود نداشت؛ اما امروز به علت کمبود منابع و مشکلاتی که در نظام اجرایی و تامین منابع فعالیت ها وجود دارد، پرداختن به مفهوم بهره وری به یک مطالبه ملی و ضرورت اساسی تبدیل شده است.

    انصاری تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، علاوه بر بنگاههای اقتصادی، استقرار چرخه بهره وری در دستگاههای اجرایی کشور هم تکلیف شده است؛ یعنی برای تحقق اهداف تعیین شده باید کاری فراتر از پرداختن به بهره وری در عرصه اقتصادی صرف انجام داد.

    معاون رئیس جمهور با تقدیر از زحمات صورت گرفته در  چهار سال گذشته در سازمان ملی بهره وری گفت: آقای مهندس اولیاء از بدنه سازمان بهره وری بوده اند و در عین حال سالها در انجمن مدیران بهره وری نیز به عنوان یک سازمان مردم نهاد در این زمینه فعالیت کرده اند. در مسئولیت های اجرایی که داشتند نظیر استانداری و نمایندگی مردم یزد همیشه موضوع بهره وری برایشان از اهمیت بالایی برخوردار بوده بطوریکه در زمان تدوین برنامه پنجم توسعه یکی از نمایندگانی بودند که به صورت جدی احکام بهره وری را پیگیری می کردند.

    انصاری در پایان ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید فعالیت این سازمان، بهره وری به عنوان یک اصل در نظام اقتصادی و اجرایی کشور شناخته و نهادینه شود.

    در ابتدای این جلسه، رویا طباطبایی یزدی، رئیس سابق سازمان ملی بهره وری با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در  چهار سال گذشته گفت: سازمان ملی بهره وری در چهارسال گذشته و به همت همه کارمندان و مدیران آن رشد و توسعه مناسبی پیدا کرده است.

    وی افزود: در گذشته کشور در خصوص سنجش بهره وری دچار ضعف بود؛ ولی امروز شاخص های دستگاهها احصاء شده و شورای متولیان بهره وری با حضور نمایندگان همه دستگاهها تشکیل می شود.

    طباطبایی یزدی با اشاره به جایگاه مطلوب ایران در میان کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی( APO ) گفت: اگر نگوییم سازمان بهره وری ایران برترین کشور در میان کشورهای آسیایی است، بدون تردید یکی از برترین کشورها در این زمینه هستیم.

    مشاور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در امور اقتصادی، پایش جوایز بهره وری و تعالی در کشور را یکی دیگر از فعالیت مهم در سالهای اخیر این سازمان دانست و تصریح کرد: هم اکنون بیش از 50  جایزه بهره وری در کشور احصاء شده است که باید برای آنها شاخص های دقیقی ترسیم شود تا به یک نظم و قاعده مشخصی برسند.

    وی، مهمترین توفیق سازمان ملی بهره وری را در چهار سال گذشته تامین نیروی انسانی توانمند و جوان توصیف کرد.

    در ادامه جلسه علی اکبر اولیا، رئیس جدید سازمان ملی بهره وری ایران نیز گفت: موارد متعددی از سیاست های کلی نظام معطوف به بهره وری است و با توجه به محدودیت منابعی که در کشور وجود دارد باید تمرکز بر روی موضوع بهره وری بیشتر شود و این سازمان بتواند نقش شتاب دهندگی ایفا کند.

    وی افزود: بهره وری یک نهضت جهانی است و انتظار می رود در این زمینه فعالیت بیشتر و چشمگیرتری را در کشور داشته باشیم.

    رئیس سازمان ملی بهره وری افزود: همه وظیفه داریم شرایط بهتری را برای زندگی مردم فراهم کنیم تا رفاه، امنیت و آرامش در جامعه فراگیر شود. یکی از راههای تحقق این اهداف گسترش مفهوم بهره وری در همه سطوح و تشکیل شبکه فعال بهره وری در سطح ملی است .

    برچسب ها