عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

حباب ۲۰۰ هزار تومانی سکه

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن رد حضور دلال ها در بانک کارگشایی و حراج سکه گفت: حباب ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی در قیمت تمام سکه طلا وجود دارد.

حباب ۲۰۰ هزار تومانی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، معصومه آقاپور علیشاهی گفت: قیمت سکه در هفته های اخیر حباب پیدا کرده و رفتار آن با قیمت طلا در جهان تفاوت زیادی وجود دارد؛ براساس یک ارزیابی ساده تفاوت قیمتی بین 150 هزار تا 200 هزار تومان بیش از قیمت واقعی وجود دارد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه حبابی که ایجاد شده باید از ریشه رفع شود، افزود: به صورت رسمی اعلام شده که یک هزار و 350 هزار میلیارد تومان منابع نقدی در جامعه وجود دارد و تا مادامی که این نقدینگی به بخش تولید، بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط و بازار بورس هدایت نشود هر طرفی که حرکت کند آن بخش را تخریب می کند.

    آقاپور علشاهی با بیان اینکه بانک کارگشایی کار خود را به خوبی انجام می دهد و محدودیتی برای توزیع سکه نیست، ادامه داد: مشکل ما زیرساختی است و باید این حجم نقدینگی کنترل شود، چراکه هرچه مردم به این بازارها روی آورند این حباب بزرگتر می شود و افرادی که حجم نقدینگی بالایی دارند از این تلاطم بیشترین سوءاستفاده می کنند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آوار موج بر سر افراد عامی با سرمایه های کم است و موج سواری آن برای افرادی است که پول های بادآورده و نقدینگی بالایی دارند پس بهتر است مردم وارد این موج نشوند.

    وی ادامه داد: نخستین کاری که باید انجام شود این است که اصلاح ساختار نظام بانکی اجرایی شود و در این سیستم اصلاح نرخ پرداخت سود سپرده ها باید کمتر از نرخ بازده داخلی تولید باشد که به این صورت نقدینگی به سمت تولید حرکت کند.

    آقاپور علیشاهی یادآور شد: اگر با اعمال فشار و ایجاد شرایط خاص قیمت سکه کنترل شود نقدینگی به سمت بازار دلار و مسکن می رود و هر جایی که امیدی برای سودهای کوتاه مدت و نه ثروت آفرین باشد، نقدینگی به آن سو حرکت می کند.

    نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد امنیت کسب و کار در کشور، گسترش روابط بانکی، FATF، نقل و انتقال پول بین ایران و سایر کشورها از اقدامات اساسی برای اصلاح نظام بانکی است.

    وی افزود: چرا مردم سود کوتاه مدت را انتخاب می کنند برای اینکه سود زودبازده باشد و از ریسک مدیریت و برنامه ریزی در تولید ثروت و سرمایه فرار کنند، لذا مجلس با فوریت قانون مالیات ها و امور بانکی را اصلاح می کند، که این دو مورد تحول بزرگی در اقتصاد ایجاد می کنند و سبب گشایش عظیمی در شاخه های اقتصاد می شوند.

    برچسب ها