عصر خودرو

(۷۵) Kish Invex ۲۰۱۵

دکتر خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران: سرمایه گذاری انتخاب نیست، ضرورت است

عصر بازار: در نشست تخصصی بررسی راهکارهای جذب سرمایه گذاری خارجی و رفع چالش های حقوقی و سیاسی در عصر پساتحریم که در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، دکتر محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از جمله سخنرانانی بود که به تبیین ضرورت های جذب سرمایه گذاری خارجی پرداخت.

دکتر خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران: سرمایه گذاری انتخاب نیست، ضرورت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، خزاعی در ابتدا با تاکید بر این که همایش اقتصاد ایران در پساتحریم: کیش دروازه ورود یک رویداد مهم و پایه ای است، گفت: بیش از 2 ماه است که مسئولان کیش برای برگزاری این همایش زحمت می کشند. وی با اشاره به این که در حوزه سرمایه گذاری حرف درباره مسایل فنی و حقوقی و تضمین در برابر ریسک های غیرتجاری زیاد است، افزود: سرمایه گذاری به معنای اعم (چه داخلی و چه خارجی) نوعی انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. بنابراین اگر دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی این موضوع را بپذیرند، رفتار ما با آن تغییر خواهد کرد. ما در زمینه تامین مالی به سرمایه گذاری اولویت یک و به مواردی مثل فاینانس، استقراض و اوراق قرضه اولویت 2 را می دهیم.

    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در ادامه یادآور شد: در سال 90 درآمد کشور از صادرات نفت و گاز به 118 میلیارد دلار رسید. در سال 93 این رقم به 20 میلیارد دلار کاهش یافت. یعنی با افت قیمت نفت، بخشی از منابع مالی از دست رفت. بنابراین باید منابع تامین مالی را تقویت کنیم. وی تاکید کرد: اساسا در دنیای امروز هدف سرمایه گذاری خارجی و ورود به بازارهای بین المللی دیگر تنها تامین نیازهای مالی نیست. این موضوع یک مقوله استراتژیک ملی و سیاسی است. صرفنظر از این که ایران برای دستیابی به نرخ رشد 8 درصدی چقدر به جذب منابع مالی نیاز دارد، استفاده از منابع مالی بین المللی برای حضور ایران در معادلات مالی و اقتصادی جهان یک ضرورت استراتژیک است.
    دکتر خزاعی در ادامه سخنانش با اشاره به تاسیس بانک بریکس از سوی کشورهای چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی یادآور شد: یکی از دلایل تاسیس این بانک، تلاش کشورهای موسس برای افزایش حضور و نفوذ در جهان بوده است. یعنی با استفاده از ساز و کارهای ملی و اقتصاد بین المللی برای حضور و نفوذ (سیاسی و اقتصادی) در جهان تلاش می کنند. بر این اساس، سرمایه گذاری خارجی برای اقتصاد ایران هم یک ضرورت استراتژیک به شمار می رود.
    معاون وزیر اقتصاد درباره جایگاه جزیره کیش در این زمینه گفت: کیش از ظرفیت فوق العاده ای برای جذب سرمایه گذاری خارجی برخوردار است. ورای سرمایه گذاری های صنعتی و...، کیش قویترین پتانسیل کشور و خاورمیانه برای تبدیل شدن به یک مرکز مالی بین المللی است. وجود چنین مرکزی برای ارائه خدمات به بازار داخلی و ایجاد ارتباط با مراکز مالی دنیا ضروری است. وی با اشاره به این که یکی از چالش های امروز ما بحث اعتبارسنجی شرکت های داخلی است، افزود: برای ارتباط با شرکت های اعتبارسنجی جهان، آشنایی با استانداردهای حسابرسی شرکت ها و مواردی از این دست همه نیاز به یک مرکز مالی بین المللی دارد که بهترین جا برای ایجاد آن، جزیره کیش است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو