عصر خودرو

مدیرعامل یک شرکت بیمه عنوان کرد؛

مزایای حضور صنعت بیمه در بازار سرمایه

عصر بازار- مدیرعامل یک شرکت بیمه گفت: ایجاد ظرفیت‌های بلند‌مدت، تنوع بخشی به پرتفوی سرمایه‌گذاران، انتقال ریسک به بازاری خارج از صنعت بیمه و افزایش نقد شوندگی دارایی‌های نسبت به تامین مالی از طریق افزایش سرمایه از جمله مزایای حضور صنعت بیمه در بازار سرمایه است.

مزایای حضور صنعت بیمه در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از علیرضا بیانیان با اشاره به این که برای مدیریت ریسک باید مراحلی از جمله شناسایی فاکتورهای ریسک، تخمین احتمال رخداد ریسک و میزان تاثیر آن، ارائه راهکارهایی جهت تعدیل ریسک‌های شناسایی شده و نظارت بر فاکتورهای ریسک را مورد توجه قرار داد گفت: مدیریت ریسک در جهان امروز یکی از واقعیتهایی است که شاید بدون آن ادامه فعالیتهای مختلف در سطوح خرد و کلان یک کشور به سهولت میسر نباشد و به همین دلیل کشورهای مختلف برای مدیریت ریسک روش‌هایی چون اجتناب از بحران، کاهش، انتقال ریسک و اموری از این قبیل را مورد استفاده قرار می‌دهند که در این میان نقش صنعت بیمه بیش از پیش رخ نمایان می‌کند.

    مدیرعامل بیمه آرمان با بیان این که وقایعی چون زلزله های پیاپی در کشور موضوع مدیریت ریسک و اجتناب از بحران را بیش از پیش مورد توجه قرار می دهد افزود: به عنوان مثال این بیمه مبلغ 120 میلیارد ریال علی الحساب در راستای تعهدات بیمه آرمان بابت مسکن مهر کرمانشاه را پرداخت کرده است که در هفته اول پس از وقوع زلزله به طور کامل از تعداد 4100 واحد مسکونی بازدید و مدارک خسارت تکمیل شد.

    وی با اشاره به اینکه با هدف تسریع در روند عملیات بازسازی واحدهای تخریب شده و کاهش آلام مردم زلزله زده کرمانشاه، این مبلغ به طور علی الحساب به بانک مسکن بابت خسارت این واحدها پرداخت شد اظهار داشت:  همکاری‌ها  بابت تسریع بیشتر جهت بررسی نهایی ارزیابی و ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان همچنان ادامه دارد.

    این مقام مسئول ادامه داد: بیمه آرمان بر اساس شرایط ویژه منطقه و تاکید مسئولان از جمله نهاد ناظر مبنی بر بررسی و پرداخت خسارت آسیب دیدگان حادثه در سریعترین زمان ممکن، با هدف تسریع در روند عملیات بازسازی واحدهای تخریب شده و کاهش آلام مردم زلزله زده کرمانشاه از تشریفات قانونی معمول صرف نظر کرد.

    بیانیان با تأکید بر اینکه مراحل تکمیل اطلاعات تسهیلات گیرندگان و پرونده‌های خسارت دیده در جریان است گفت: در اسرع وقت نسبت به تعیین و پرداخت خسارات نهائی و تسویه آن اقدام خواهد شد.

    وی گفت: زلزله اخیر می تواند زنگ خطر و هشداری جدی باشد برای آنهایی که تاکنون از ظرفیت ها و قابلیت‌های صنعت بیمه در هنگام وارد آمدن خسارات سنگین، غفلت کرده اند؛ بی تردید همه آنانی که از حمایت بیمه ای برخوردار شده اند، اثرگذارترین سفیران صنعت بیمه کشور به شمار می روند و می توانند دیگران را هم به استفاده از ظرفیتهای این صنعت ترغیب کنند.

    مدیرعامل بیمه آرمان در خصوص ریسک سرمایه گذاری در این صنعت نیز گفت: این موضوع بدین معناست که سرمایه گذاریها باید با توجه به محدوده قانونی انجام شده و همیشه نقدینگی به مقدار لازم برای پرداخت خسارت در دسترس باشد.

    وی اضافه کرد: بر این اساس بعضی شرکتهای بزرگ و شرکتهای بیمه اتکایی برای رهایی از این تهدیدها و پوشش ریسکهای بزرگ همانند فجایع طبیعی، از طریق اوراق بهادار بیمه‌ای ریسک را به بازار بورس منتقل می‌کنند.

    بیانیان در خصوص مزایای اوراق بهادار‌سازی بیمه‌ای گفت: در توضیح این موضوع همین بس که ایجاد ظرفیت‌های بلند‌مدت در بازار سرمایه، امکان تنوع بخشی به پرتفوی سرمایه‌گذاران، انتقال ریسک به بازاری خارج از صنعت بیمه، افزایش نقد شوندگی دارایی‌های با نقدشوندگی اندک و تامین مالی ارزان‌تر نسبت به تامین مالی از طریق افزایش سرمایه از جمله مزایای است که بر این اساس جای خالی تامین مالی صنعت بیمه در بازار سهام احساس می شود.

    برچسب ها