عصر خودرو

رایزن بازرگانی ایران:

شرایط برای همکاری نفتی با عراق برای ایران فراهم است

عصر بازار- ناصر بهزاد رایزن بازرگانی ایران در بغداد گفت: عراق پایین بودن هزینه توسعه منابع نفتی را یک اولویت می داند و براین اساس شرایط برای ورود شرکت های پیشرفته ایرانی فراهم است.

شرایط برای همکاری نفتی با عراق برای ایران فراهم است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، رایزن بازرگانی ایران روز جمعه در حاشیه دیدار با شرکت کنندگان ایرانی نمایشگاه بین المللی نفت وگاز بصره گفت: به رغم دعوت از شرکت های مختلف خارجی برای شرکت در مناقصه های اکتشاف و توسعه، آنچه مورد تاکید مسوولان عراقی است، پایین بودن هزینه های توسعه منابع نفتی است که موجب شده بسیاری از توافقات مربوطه قطعی نشود.
    وی گفت: بنابراین فرصت مشارکت شرکت های ایرانی که به اتکا به تجارب راهبردی و دانش - مدیریت موثری که در زمینه ارتقاء کارایی و بهبود راندمان در اختیار دارند بسیار فراهم است.
    رایزن بازرگانی ایران در عراق همچنین از ورود اولین شرکت ایرانی برای رجیستری حوزه فاینانس در وزارت نفت عراق خبر داد و افزود: امروز بخش خصوصی توانمند ایران مسیر شکوفایی اقتصاد مقاومتی را در بازارهای بین المللی آغاز کرده است.
    بهزاد گفت: شرکت های ایرانی در بخش های مختلف مربوط به حوزه نفت از فنی مهندسی، تامین و تجهیز، آموزش و مشاوره مزیت های بی نظیری دارند که در منطقه قابل توجه است.
    وی همچنین خبر داد: عراق تاکنون 2 قرارداد واردات گاز از ایران امضا کرده است که در چارچوب آن گاز ایران به بصره و بغداد صادر و عمدتا برای تولید برق روزانه نیروگاه های عراق مصرف می شود.
    گفتنی است: 10 شرکت ایرانی شامل گروه مپنا، نفت بهران، پایندان، کابل مغان، کابل ابهر، کانی کاو، پتروشیمی خلیج فارس، کاردانان شرق، حفاری شمال وسینا انرژی در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز بصره شرکت داشتند.
    این شرکت ها ضمن معرفی تولیدات و توانمندی های خود و آشنایی با تجربیات سایر کشورها، مذاکراتی در خصوص فعالیت های بازاریابی، انعقاد قرارداد و پیگیری توسعه مناسبات اقتصادی دربخش سرمایه گذاری و پیمانکاری انجام دادند.
    هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز بصره با حضور 110 شرکت خارجی به مدت سه روز در این شهر برگزار شد و عصر پنجشنبه پایان یافت.

    برچسب ها