عصر خودرو

سهم بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی + جدول

عصر بازار- سهم بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی طرح رونق تولید به واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ از آغاز طرح مذکور تا ۱۲ آذرماه سال جاری اعلام شد.

سهم بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی + جدول
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا, بانک سپه با پرداخت رقمی معادل 1353 میلیارد تومان، بانک ملی با پرداخت رقمی معادل 1259 میلیارد تومان و بانک کشاورزی با رقمی معادل 798 میلیارد تومان بیشترین میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در سال جاری مدنظر قرار داده‌اند و پس از آن به ترتیب بانک‌های تجارت با حدود 674، صادرات با 579، صنعت و معدن با 452، ‌ ملت با 250، ‌ رفاه کارگران با 204، توسعه تعاون با 65 و توسعه صادرات 63 با میلیارد تومان به ترتیب بانک‌هایی هستند که بیشترین میزان پرداختی به واحدهای تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ را در طرح رونق تولید مدنظر قرار داده‌اند.

    این درحالی است که سهم سایر بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در طرح رونق تولید تا 12 آذرماه سال جاری حدود 188 میلیارد تومان بوده است.

    در سال گذشته طرح رونق تولید اقتصادی با پرداخت تسهیلاتی معادل 24 هزار میلیارد تومان به 17 هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری نیز این طرح به عنوان مکمل طرح قبلی در جهت پرداخت تسهیلات به 30 هزار واحد تولیدی مدنظر قرار گرفته است.

    در طرحی که قرار است تحت عنوان رونق تولید اقتصادی در سال جاری مدنظر قرار گیرد 20 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت به 10 هزار واحد صنعتی در راستای بهبود وضعیت فعلی و نیز 10 هزار میلیارد تومان برای 5000 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ به منظور نوسازی و بهسازی تعریف شده است.

    بر اساس آخرین جدول و اطلاعاتی که در اختیار ایسنا قرار گرفته است تا 12 آذرماه سال جاری در مجموع 32 استان کشور همراه بعلاوه مناطق آزاد 38 هزار و 582 بنگاه تولیدی کوچک و متوسط جهت در قالب طرح رونق تولید از ابتدای زمان ثبت نام طرح رونق تولید که از تیرماه سال جاری مدنظر قرار گرفت ثبت نام کرده‌اند. از این تعداد 16 هزار 988 واحد به بانک معرفی شده و مبلغی معادل 12 هزار و 397 میلیارد تومان برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌ است. علاوه بر این 7346 واحد تولیدی مبلغی حدود5657 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

    برچسب ها