عصر خودرو

موافقت مجلس با حذف یارانه پُردرآمدها

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با حذف یارانه پُردرآمدها موافق است.

موافقت مجلس با حذف یارانه پُردرآمدها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمدمهدی مفتح با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها، قانون خوبی برای شکوفایی و رشد اقتصادی کشور در همه بخش‌ها بود، اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که این قانون در بخش‌هایی به درستی اجرا نشد.

    سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در قانون هدفمندی یارانه‌ به درستی اجرا نشد را بخش مربوط به یارانه‌های نقدی دانست و اظهارداشت: دولت‌ها همواره در پرداخت یارانه‌های نقدی بی‌قانونی کرده‌اند، به‌ طوری که ما در مجلس به دولت تکلیف کرده‌ایم که نسبت به حذف یارانه پردرآمدها اقدام کند، اما این کار صورت نگرفته است.

    نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفتگو با خانه ملت،  تصریح کرد: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها،  نباید یارانه نقدی به همه افراد جامعه پرداخت شود و افرادی یارانه نقدی را از دولت دریافت کنند که توان مالی مناسبی ندارند و به نوعی مبلغ 45 هزار و 500 تومانی یارانه نقدی در روند زندگی‌ آنها تأثیرگذار است.

    مفتح، تخلف دولت در پرداخت یارانه نقدی را آشکار دانست و گفت: معتقدم که دیوان محاسبات باید نسبت به بررسی تخلف دولت در پرداخت یارانه‌های نقدی اقدام کند؛ پرداخت یارانه نقدی با وضع موجود آسیب جدی به دیگر بخش‌ها نظیر تولید و صنعت وارد کرده است.

    سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: مجلس طبق قوانینی که تصویب کرده، با حذف یارانه پردرآمدها موافق است و مشکلی با این موضوع ندارد.

    برچسب ها