عصر خودرو

نایب رییس اتحادیه ماشین سازی مطرح کرد؛

رونق بازار صنایع در گرو توسعه بازارهای صادراتی است

عصر بازار- نایب رییس اتحادیه ماشین سازی گفت: توسعه بازارهای صادراتی موجب افزایش فروش و رونق بازار صنایع در آینده خواهد شد.

رونق بازار صنایع در گرو توسعه بازارهای صادراتی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, شاهین فاجانی نایب رییس اتحادیه ماشین سازی وفلز تراش پردیس اظهار کرد:کوچک شدن بازارهای صادراتی موجب فراگیر شدن رکود در صنایع در چند سال اخیر شده و بیشتر واحدها و بنگاه های تولیدی قادر به فروش محصولات خود نیستند.

    وی در ادامه افزود: بی شک، توسعه بازارهای صادراتی موجب افزایش فروش و رونق بازار صنایع در آینده خواهد شد و این امری است که باید با حمایت دولت اتفاق بیفتد.

    فاجانی تصریح کرد : اکنون اقدام عملی در راستای افزایش ظرفیت بازار صورت نگرفته و صنایع هم نتوانسته اند خود را با تغییرات جهانی به روز کنند.

    وی در ادامه بیان کرد: اگر بخواهیم برای یک نفر درصنایع کوچک شغل ایجاد کنیم، باید 300 تا 500 میلیون سرمایه صرف شود ، در حالیکه بسیاری از تولیدکننده ها نیاز به کارگر دارند، اما از ترس قوانین سخت بیمه و کار ، اقدام به استخدام جدید نمی‌کنند.

    به گفته وی؛ دولت باید حق بیمه را به ده درصد در ازای جذب نیروی کار بیشتر بگذارد، در این‌صورت هم به تولیدکننده فشاری وارد نشده و هم اشتغالزایی بیشتر می‌شود.

    فاجانی در خاتمه  با بیان اینکه  تولیدکننده ایرانی از توان بالایی برخوردار است، تاکید کرد: برای نجات صنعت، اول باید بازار ایجاد کنیم. اکنون باید برای مشتری محصول خاصش را تولید کرده تا از فروش آن مطمئن شویم. در صورتیکه تولیدکنند‌های ما سرمایه کافی را داشته باشند، قادر به توسعه و تحقیق و گسترش هستند.

    برچسب ها