عصر خودرو

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد؛

ضرر ۸۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن در بخش مسافر

عصر بازار- مدیرعامل شرکت راه‌آهن از ضرر ۸۰۰ میلیاردی راه‌آهن در بخش مسافر در سال ۹۵ به دلیل پرداخت یارانه‌های پنهان به این بخش خبر داد و گفت: در جلسه با سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شد به ازای هر مسافر کیلومتر، مبلغی برای شرکت راه‌آهن در نظر گرفته شود.

ضرر ۸۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن در بخش مسافر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سعید محمد زاده در مجمع عمومی بودجه شرکت راه آهن که با حضور اعضای مجمع برگزار شد، اظهارداشت: باوجود فشارهای مختلف و کسری بودجه، برنامه های راه آهن طی 4 سال گذشته را پیگیری و ادامه دادیم و در حال حاضر نسبت به سال 95 افزایش عملکرد در بار داخلی و ترانزیت داریم.

    وی به اهداف کمی نیز اشاره کرد و افزود: در سال 97 اهداف کمی در قالب برنامه ششم در نظر گرفته شده است که بر اساس آن باید در حمل بار زمینی کشور از مجموع بار داخلی و ترانزیت به 30 درصد و در حمل مسافر به 20 درصد برسیم.

    مدیرعامل راه آهن با بیان این که برنامه سال 97 برای نیل به این اهداف تدوین شده است گفت: با توجه به آنچه که در سیاست های نظام مطرح است، هدف گذاری ها برای توسعه حمل و نقل ریلی در بخش بار و مسافر در نظر گرفته شده است.

    وی در ادامه افزود : در این زمینه راه آهن تمام تلاش خود را بکار گرفته، بطوری که در سال 1395، نزدیک به 800 میلیارد تومان در حوزه مسافر ضرر کردیم که این زیان ناشی از یارانه هایی است که شرکت راه آهن به حمل و نقل مسافر به شکل پنهان می پردازد.

    مدیر عامل راه آهن، تحمیل این یارانه ها به راه آهن را موجب کسری بودجه و درآمد این شرکت دانست و اظهار داشت: در جلساتی که با همکاران در سازمان برنامه و بودجه داشتیم، این کسری و ضرر و زیان تایید و پیشنهاد شد که به ازای هر مسافر کیلومتر، مبلغی برای شرکت راه آهن در نظر گرفته شود.

    وی همچنین تاکید کرد: اگر این امر صورت نگیرد به آن معنی خواهد بود که هزینه بلیت مسافری در شبکه برای بخشهای دور برد 2 برابر و بخشهای حومه ای 7 برابر خواهد شد که این مسئله چندان قابل قبول نیست.

    محمد زاده در پایان نیز گفت: امیدواریم با پیگیری های مختلفی که انجام می شود و بودجه انتزاعی که از مجمع انتظار داریم، این مشکلات حل شود.

    گفتنی است مجمع عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز در محل ساختمان مرکزی شرکت راه آهن و با حضور اعضای مجمع (نمایندگان وزارت راه و شهر سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور) برگزار شد.

    برچسب ها