عصر خودرو

پیشنهاد تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان

عصر بازار- جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، در دیدار با وزیر اقتصاد و توسعه پایدار جمهوری آذربایجان ، پیشنهاد تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان را مطرح کرد.

پیشنهاد تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، جهانگیرزاده دردیدارباشاهین مصطفی اف، ضمن اشاره به چشم انداز توسعه روابط اقتصادی دو کشور علاقمندی سرمایه گذاران ایرانی برای فعالیت در حوزه های صنعتی جمهوری آذربایجان را اعلام کرد.
    وی هدف از تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان را گسترش همکاری میان فعالان بخش خصوصی و صاحبان کسب و کار دو کشور عنوان کرد.
    در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد این کشور همچنین مقدمات دوازدهمین اجلاس آتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و بازرگانی دو کشور بررسی شد.
    دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی وبازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان در دهه اول دی ماه آینده در شهر آستارای ایران برگزار خواهد شد .
    بررسی مسائل مورد علاقه دو کشور از جمله فعالیت ها درقالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب ، تامین مالی ساخت خط ریلی رشت – آستارا از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.
    طرفین در مورد سرعت بخشیدن به ساخت کارخانه مشترک داروسازی که مراسم کلنگ زنی آن در سال جاری میلادی درشهرک صنعتی پیراللهی حومه باکو انجام شده، تبادل نظر کردند و در این ارتباط همچنین اعلام شد، گروهی از کارشناسان وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک به تبریز سفر خواهند کرد .
    در این دیدار همچنین در باره مرحله نهایی ساخت کارخانه مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در شهرک صنعتی نفتچالای این کشور واقع در 168 کیلومتری جنوب باکو ، تبادل نظر شد .
    شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان بااشاره به سطح بالای روابط سیاسی دو کشور گفت : همکاری های اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران نیز بر این مبنا توسعه می یابد .
    وی با اشاره به مسائل مورد مذاکره در دوازدهمین اجلاس آتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران، همچنین برگزاری در آینده نزدیک نخستین نشست کمیسیون مشترک فنی مربوط به اجرای توافقات حاصله در باره اجرای طرح نیروی برقی 'خدا آفرین ' و ' قیز قلعه سی ' در شهر خداآفرین ایران را پیشنهاد کرد .

    برچسب ها