عصر خودرو

۱۰ ابهام اجرای طرح سهام عدالت

عصر بازار- بر اساس گزارش نظارتی مجلس؛ ابهامات ۱۰ گانه اجرای طرح سهام عدالت، از جمله مهمترین چالشهای اجرای این طرح بزرگ اقتصادی در حوزه مشمولان به شمار میرود.

۱۰ ابهام اجرای طرح سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بررسی گزارش نظارتی مجلس در خصوص اجرای سیاستهای کلی اصل 44 نشان می‌دهد ابهامات 10 گانه زیر در تداوم اجرای طرح سهام عدالت وجود دارد. این موارد 10 گانه در ادامه قابل مشاهده می‌باشند.

    1- شناسایی دهک‌های جمعیتی به جای شناسایی دهک‌های پایین درآمدی و احتمال عدم ورود برخی افراد به طرح توزیع سهام که جزء دهک‌های پایین درآمدی هستند.

    2- ابهام قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی در مورد مشمولان

    3- ابهام در تعیین دوره تقسیط و تعلق سهام به مشمولین به میزان مبلغ بدهی تسویه شده توسط شورای عالی اجرای سیاست‌ها در مصوبه مورخ 95.9.15 به جای وزارت امور اقتصادی و دارایی و عدم رعایت حق دوره ده ساله پرداخت اقساط برای همه مشمولان

    4- مسکوت بودن قانون در خصوص ارزش سهام قابل واگذاری به هر مشمول و روش وصول اقساط سهام واگذار شده

    5- وجود شکاف یک میلیون و هشتصد هزار نفری بین مشمولین شناسایی شده و مشمولین نهایی سامانه سهام عدالت که تصمیم مشخصی برای تعیین تکلیف در خصوص این مشمولین ارائه نشده است.

    6- ابهام در عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در فرآیند نهایی کردن مشمولان سهام عدالت، در رابطه با وضعیت مالکیت سهام توسط ورثه متوفیانی که سهام عدالت داشته‌اند.

    7- نبود برنامه‌ای برای متولدان جدید سهام عدالت. زیرا متولدان جدید از هر طبقه‌ای که باشند مشمول دریافت سهام عدالت نخواهند بود.

    8- تغییر مداوم پرتفوی سهام عدالت از سوی دولت

    9- بلاتکلیفی نحوه انتقال سهام عدالت به مشمولین و روشن نبودن نحوه پرداخت سود به آنها.

    10- نامشخص بودن نحوه برخورد با مشمولین انصرافی

    برچسب ها