عصر خودرو

ایران و پاکستان پیشنویس موافقتنامه تجارت آزاد را نهایی کردند

عصر بازار- ایران و پاکستان پیش نویس اولیه موافقتنامه تجارت آزاد و حل و فصل سریع مشکلات مربوط به کانال های بانکی میان دو کشور را نهایی کرده اند.

ایران و پاکستان پیشنویس موافقتنامه تجارت آزاد را نهایی کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، منابع رسمی گفتند، ایران و پاکستان پیش نویس اولیه موافقتنامه تجارت آزاد و حل و فصل سریع مشکلات مربوط به کانال های بانکی میان دو کشور را نهایی کرده اند.

    این تفاهم در جریان سومین نشست کمیته مذاکرات تجاری در خصوص موافقتنامه منطقه تجارت آزاد میان ایران و پاکستان که طی روزهای 21 و 22 نوامبر در تهران برگزار شد به دست آمده است.

    نشست بعدی قرار است در ژانویه 2018 در اسلام آباد برگزار شود که طی آن انتظار می رود روند تصویب موافقتنامه تجارت آزاد متشکل از 26 ماده و 5 پیوست سرعت بیشتری بگیرد.

    این منابع گفتند، متن موافقتنامه تجارت آزاد پس از مذاکرات طولانی دو روزه بین مقامات و کارشناسان فنی نهایی شده است. طرفین با بررسی آمارهای تجاری اخیر در خصوص مبادلات تجاری دوجانبه، بر ضرورت تبادل رسمی آمارهای تجاری توسط مقامات گمرکی طرفین به صورت منظم تاکید کردند. به گفته این منابع، طرف پاکستانی به طرف ایرانی اطلاع داده که آمادگی مشارکت در سمیناری که به میزبانی ایران برگزار خواهد شد را دارد. این نشست با هدف افزایش آگاهی بخش های خصوصی و تجاری ایران از فرصت های موجود در کوریدور اقتصادی ایران و پاکستان برگزار می گردد.

    منابع مذکور افزودند: «ما تصمیم گرفته ایم مذاکرات بیشتری به منظور تکمیل تمام ضمیمه های موافقتنامه تجارت آزاد تا ژوئن 2018 صورت دهیم که فرآیند فنی موافقتنامه نهایی تجارت آزاد برای کسب موافقت دولت های مربوطه تکمیل خواهد کرد.»

    برچسب ها