عصر خودرو

نایب رییس اول اتاق بازرگانی چین :

قیمت مناسب و بهبود کیفیت، میزان واردات را کاهش می دهد

عصر بازار- حریری گفت: ملاک خرید مصرف کننده کیفیت و قیمت کالاست، رعایت این دو عامل از سوی تولیدکنندگان می‌تواند واردات را کاهش دهد.

قیمت مناسب و بهبود کیفیت، میزان واردات را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مجیدرضا حریری، نایب رییس اول اتاق بازرگانی چین با اشاره به اینکه 40 درصد صادرات ایران به کشور چین است، اظهار کرد: کشور چین، بزرگترین شریک تجاری ایران است و با توجه به اینکه بیشترین صادرات نفتی و غیرنفتی ایران به این کشور است در مقابل عمده واردات نیز از چین صورت می‌گیرد.

    وی، با رد این ادعا که روابط تجاری تهران- پکن در سایه تحریم‌ها رشد چشمگیری داشته است، تصریح کرد: کشور چین با توجه به اینکه دومین اقتصاد در جهان و همچنین بزرگترین صادرکننده کالا در جهان است حتی در صورت نبود تحریم‌ها، به دلیل قدرت اقتصادی، از شرکای عمده تجاری ایران بود.

    نایب رییس اول اتاق بازرگانی، با بیان اینکه 120 کشور جهان شریک اول تجاری کشور چین هستند ادامه داد:اقتصاد قدرتمند و کیفیت مناسب کالاهای چینی، باعت حضور در تمامی بازارهای جهان شده است و در بسیاری از کشورهای دنیا، چین، به عنوان یکی از شرکای اصلی تجاری فعالیت می کند.

    حریری، با بیان اینکه صادرات به کشور چین بیشتر از واردات است، یادآور شد:میزان صادرات به چین از سوی ایران در سال گذشته به 17 میلیارد دلار رسید که توانسته از واردات این کشور، پیشی بگیرد.

    وی اظهار کرد: کیفیت کالا به سازمان استاندارد ارتباط دارد و از طرفی سازمان گمرک نیز این شرایط را بررسی کرده و در صورتی که کالایی چنین شرایطی را نداشته باشد از ورود آن جلوگیری می شود اما کالاهای موجود در بازار که فاقد کیفیت مطلوب هستند از طریق قاچاق وارد کشور می شود.

    حریری، با اشاره به اینکه بحث واردات بی رویه از چین یا سایرکشور‌ها به دلیل مشکلات تولید در داخل کشور است، افزود:ملاک خرید مصرف کننده، کیفیت و قیمت کالاست و تا زمانی که تولیدات داخلی این دو عامل را رعایت نکنند تقاضا برای واردادت کالا افزایش خواهد یافت.

    وی با مثبت خواندن تعرفه ترجیحی برای افزایش صادرات به ترکیه ادامه داد: تعرفه‌های ترجیحی در شرایطی برقرار شد که اقتصاد ایران با تحریم روبرو بود و مشکلاتی را بر سر راه صادرات بوجود آورد، این درحالی است که با وضع تعرفه های ترجیحی میان ترکیه و ایران، هم اکنون،200 کالا از طرف ترکیه و 200 کالا از طرف ایران، مشمول تجارت ترجیحی شد و شرایط را برای حضور کالاهای ایرانی در بازار ترکیه مساعدتر کرد.

    برچسب ها