عصر خودرو

(۶۸) Kish Invex ۲۰۱۵

خواستکاه سرمایه گذار خارجی در بورس ارز

عصر بازار- مدیر عامل بورس کالا بیان کرد : نیاز به راه اندازی بورس ارز به عنوان پیش نیاز حضور سرمایه گذاران خارجی احساس می شود .

خواستکاه سرمایه گذار خارجی در بورس ارز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» ، مدیر عامل بورس کالا در پنل  تخصصی سرمایه گذاری خارجی  ،فرصت ها و موانع ، به ملزومات زیر ساختی پیوند بازار سرمایه ایران با بازار های بین المللی اشاره و تشریح کرد :برای اتصال بازار سرمایه ایران به بازارهای جهانی نیازمند یک ساختار هستیم ، زمانیکه سرمایه گذاران خارجی به کشور .رد می کنند به دنبال ساختار مالی مناسب هستند، اما به نظر می رسد بخشی از این زیر ساخت ها باید شکیل شود و مارا یاری کند که راه ورد سرماهی گذاران خارجی را تسهیل کنیم.
    وی با بیان اینکه  اکنون زمان آن رسیده است که روی استاندار های جهانی کار کنیم ، گفت : در حال حاضر حلقه مفقود اقتصاد موسسات رتبه بندی هستند ،همچنین از سوی دیگر بحث شناسایی مشتریان و سرمای گذاران خارجی بسیار پر اهمیت است .
    سلطانی نژاد افزود : شرایط احراز هویت و شناسایی سرمایه گذاران اهمیت بالایی دارد و در دنیا کمتر اتفاق می افتد که سرمایه گذاران مستقیم به بازار ورود کنند و عموما بصورت مالکیت نیابتی وارد می شوند . یکی از فعالیت های  انجام شده در بورس کالا  کار روی این موضوع است .
    وی همچنین بیان کرد : یکی از نیاز هایی که سرمایه گذاران خارجی در ورد به بازار سرمایه ایران دارند پوشش ریسک نرخ ارز است که این مهم فرصت های جذاب سرمایه گذاری را به دلیل نوسان های نرخ ارز تبدیل به تهدید می کند . بدین ترتیب نیاز به راه اندازی بورس ارز به عنوان پیش نیاز حضور سرمایه گذاران خارجی احساس می شود .
    مدیر عامل بورس کالا با اشاره به اینکه در بورس کالا طرح راه اندازی بورس ارز انجام شده است افزود :در حال حاضر منتظر تصمیم گیری سیاست گذاران  درباره بورس ارز هستیم .این در حالیست که بورس ارز نیز به عنوان یک بازار مالی مطرح می شود .همچنین اگر به دنبال توسعه اقتصادی کشور هستیم باید رابطه بین اقتصاد و بخش مالی را تقویت کنیم که این امر می تواند به فرآیند به کشف قیمت محصولات منجر می شود .
    وی افزود : یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده بازار مالی گواهی سپرده های کالایی هستند .که این تجربه با محصولات کشاورزی در بورس کالا  امتحان شد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها