عصر خودرو

اصفهان طرف تجاری جدید پاریس در ایران می‌شود

عصر بازار- مشاور بین الملل اتاق بازرگانی پاریس در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفت:تمرکز شرکت های فرانسوی عمدتا در تجارت با ایران، تهران پایتخت این کشور بوده ولی اصفهان با داشتن ظرفیت های بالای سرمایه گذاری و تجاری به عنوان طرف تجاری جدید پاریس می شود.

اصفهان طرف تجاری جدید پاریس در ایران می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هیئت کارشناسی اتاق بازرگانی پاریس با هدف بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری استان اصفهان برای معرفی به شرکت های فرانسوی به اصفهان سفر کرده و با معاون دبیرکل اتاق اصفهان و جمعی از معاونین سازمان های اقتصادی استان اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.
    زبیر ربیعا (Zobair Rabia) مشاور بین الملل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اتاق بازرگانی پاریس در این جلسه گفت: هدف از سفر هیئت کارشناسی اتاق بازرگانی پاریس به اصفهان بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری این استان برای معرفی به شرکت های فرانسوی است.
    وی تاکید کرد : پارسال بیش از 12 جلسه رسمی اتاق بازرگانی پاریس، به ظرفیت های تجاری و سرمایه گذاری ایران اختصاص داشت و بیش از صدها دیدار و گفت وگوی تجاری در این زمینه انجام شد.
    زبیر ربیعا یکی از فعالیت های اتاق پاریس را کمک به شرکت های نوپا و توسعه آنان بیان کرد و گفت: اتاق بازرگانی همواره در کنار شرکت ها برای فعالیت های بین المللی حضور دارد.
    وی آموزش را یکی از فعالیت های مهم اتاق پاریس خواند و گفت: 20 مدرسه عالی کسب و کار در زمینه های مختلف از سوی اتاق بازرگانی پاریس در شهر های مختلف مشغول فعالیت است که از جمله آن می توان به مدرسه عطر ، اتوماسیون و بازرگانی اشاره کرد.
    محمود اقارب پرست، معاون دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان هم در این جلسه با اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان گفت: استان اصفهان می تواند همکاری نزدیکی با فرانسه در زمینه های مختلف صنعتی ،کشاورزی و گردشگری داشته باشد.
    سعید ابراهیمی، مدیر امور بین الملل اتاق اصفهان نیز در این جلسه با مقایسه رویکرد تجاری آلمان و فرانسه گفت: شرکت های آلمانی در تجارت با ایران تلاش می کنند تا با بنگاه های کوچک و متوسط نیز همکاری داشته باشند ولی شرکت های فرانسوی با شرکت های بزرگ دولتی ایران مانند خودرو سازی و نفتی همکاری می کنند.
    بنابر گزارش اتاق بازرگانی ایران ، ابراهیمی ، اصفهان را بزرگترین قطب قطعه سازی خودرو در ایران برشمرد و افزود: در 6 ماه اول سال، صادرات آلمان به ایران 2/ 1میلیارد دلار و صادرات فرانسه به ایران 500 میلیون دلار بوده که عمدتا قطعات خودرو بوده است. البته شرکت های فرانسوی تا کنون در زمینه سرمایه گذاری مشترک با شرکت های قطعه سازی استان اصفهان اقدامی انجام ندادند.
    وی از شرکت های فرانسوی خواست به جای تمرکز بر تجارت کوتاه مدت با ایران به سرمایه گذاری بلند مدت و مشترک با شرکت های ایرانی در استان های مختلف روی بیاورند.

    برچسب ها