عصر خودرو

اعلام آمادگی ایران و روسیه برای همکاری مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

عصر بازار- وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای همکاری های مشترک در حوزه « آی سی تی» ( ارتباطات و فناوری اطلاعات ) اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی ایران و روسیه برای همکاری مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، محمد جواد آذری جهرمی و نیکولای نیکیفوروف وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و فدراسیون روسیه روز سه شنبه در حاشیه اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو دیدار کردند .
    وزیر ارتباطات و فناوری کشورمان در دیدار با همتای روسی خود در باکو گفت: ایران آماده ایجاد شرکت های مشترک در حوزه آی سی تی ( ارتباطات و فناوری اطلاعات ) با روسیه است .
    در این دیدار طرفین در خصوص همکاری در زمینه توسعه فنآوری اطلاعات ، گسترش روابط شرکت های دو کشور در محورهای موتور جستجو گر ، امنیت و تولید قطعات الکترونیک تبادل نظر کردند .
    نیکولای نیکیفوروف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روسیه در این دیدار گفت: سعی داریم درک روشنی از محیط حقوقی و فنی دو کشور را به شرکتهای بخش خصوصی انتقال دهیم و از آنها برای توسعه همکاری های مشترک حمایت کنیم .
    وی در ادامه سخنان خود آمادگی روسیه برای تشکیل شرکت مشترک در راستای توسعه فعالیت های فناوری اطلاعات را اعلام کرد .
    آذری جهرمی هم ضمن استقبال از این پیشنهاد همتای روسی گفت: ما هم آماده ایجاد شرکتهای مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با روسیه و دیگر کشورها همچون چین و هند هستیم .
    در ادامه این دیدار دوجانبه طرفین برای تعیین نمایندگانی از دو کشور برای ایجاد ابزارهای تکنولوژی پیشرفته ارتباطات توافق کردند و قرار شد در این زمینه پیگیری های لازم صورت گیرد.
    آذری جهرمی برای شرکت در دومین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو دامروز صبح فردا باکو شد ، وی قرار است امروز با وزیران ارتباطات روسیه و ترکیه نیز دیدار داشته باشد .
    کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو شامل 10 کشور ایران ، جمهوآری آذربایجان ، ترکیه ، افغانستان ، پاکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ، ازبکستان و ترکمنستان است .

    برچسب ها