عصر خودرو

امروز در بورس کالا؛

رکورد حجم معاملات روزانه ذرت قیمت تضمینی امسال شکسته شد

عصر بازار- با شروع برداشت محصول ذرت دانه ای در کشور و از استان کرمانشاه، معاملات این محصول در بورس کالای ایران در دو بازار گواهی سپرده کالایی و فیزیکی آغاز شد به طوری که امروز ۱۴ آذر۱۳۹۶، با معامله بیش از ۱۰ هزار تن محصول، رکورد روزانه ذرت دانه ای ثبت شد.

رکورد حجم معاملات روزانه ذرت قیمت تضمینی امسال شکسته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ،به این ترتیب تا کنون بالغ بر 125هزار تن محصول در قالب گواهی سپرده کالایی از طریق انبارهای مورد پذیرش در بورس کالای ایران به فروش رسیده است که سهم 69 درصدی بخش خصوصی در خریداران و سهم 64 درصدی اشخاص حقیقی نشان دهنده مشارکت بالای آنها در انجام معاملات است.

    همچنین در بازار فیزیکی بورس کالای ایران نیز بیش از 6 هزار تن محصول مورد معامله قرار گرفته است. از ابتدای معاملات قیمت تضمینی ذرت دانه ای امسال تاکنون نیز بیش 4700 نفر از کشاورزان استان های کرمانشاه، فارس، خوزستان، قزوین، ایلام، آذربایجان غربی، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و لرستان محصول خود را در بورس کالا فروخته اند.

    دریافت به موقع وجوه معاملات توسط کشاورزان حداکثر 3 روز کاری پس از معامله از مهم ترین مزایای اجرای طرح قیمت تضمینی ذرت دانه ای است.

    برچسب ها