عصر خودرو

صادرات نفت ایران به ژاپن در ماه اکتبر کاهش یافت

عصر بازار- صادرات نفت (و میعانات گازی) ایران به ژاپن در ماه اکتبر (مهر-آبان) در مقایسه با ماه گذشته ۲۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۵.۱۳ میلیون بشکه رسید.

صادرات نفت ایران به ژاپن در ماه اکتبر کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، خبرگزاری ترند آذربایجان روز سه شنبه اعلام کرد، بر اساس اطلاعات به دست آمده از وزارت اقتصاد ژاپن و منابع تجاری و صنعتی اعلام کرد، صادرات ماه اکتبر نفت ایران به ژاپن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است.
    بنا به اعلام ترند، آمار صادرات نفت ماه اکتبر کشور به ژاپن شامل 487 هزار و 511 بشکه میعانات گازی است که از میدان پارس جنوبی تولید شده است.
    ایران در ماه اکتبر پس از عربستان، امارات متحده عربی، قطر و کویت، پنجمین تامین کننده نفت ژاپن بود و 5.7 درصد نفت این کشور را تامین کرد.
    ایران در اکتبر سال 2016 سهم بیشتری در تامین نفت ژاپن داشت و 6.6 درصد نیاز نفتی این کشور را تامین کرد.
    عربستان در ماه اکتبر 36 میلیون و 39 هزار بشکه نفت به ژاپن صادر و 39.7 درصد نیاز نفتی این کشور را تامین کرد.
    صادرات نفت ایران به ژاپن در سال 2016 به 83 میلیون و 940 هزار بشکه رسید که نسبت به سال پیش از آن 38 درصد افزایش داشت.
    صادرات نفت ایران سال گذشته میلادی یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به 2 میلیون و 420 هزار بشکه در روز رسید. بنا به پیش بینی صندوق بین المللی پول، این رقم در سال 2017 به 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز و در سال 2018 به 2 میلیون و 590 هزار بشکه در روز خواهد رسید.
    وزارت نفت بتازگی اعلام کرد، صادرات نفت و میعانات گازی در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) به 2 میلیون و 600 هزار بشکه در روز رسیده است.
    ایران سپتامبر گذشته 2 میلیون و 250 هزار بشکه نفت به آسیا و اروپا صادر کرد.
    چین، هند، کره جنوبی و ژاپن روی هم در ماه سپتامبر بیش از یک میلیون و 900 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کردند که این حجم، بیشترین مقدار از مارس 2017 (اواسط اسفند 1395) است.
     ایران که سومین تولید کننده نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، در ماه سپتامبر سه میلیون 823 هزار بشکه نفت تولید کرد.

    برچسب ها