عصر خودرو

افزایش برآورد قیمت نفت در ۲۰۱۸ به دلیل عزم راسخ اوپکی‌ها

عصر بازار- بانک آمریکایی گلدمن ساکس با استناد به پایبندی تولیدکنندگان نفت به توافق جهانی کاهش عرضه، برآورد قیمت نفت در سال آینده میلادی را افزایش داد.

افزایش برآورد قیمت نفت در ۲۰۱۸ به دلیل عزم راسخ اوپکی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد پایبندی کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک به توافق جهانی کاهش تولید نفت سبب می‌شود سطح ذخیره‌سازی نفت جهان در سال آینده میلادی کاهش و قیمت این کالا افزایش یابد.

    این بانک برآورد خود از میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال 2018 میلادی را از 58 دلار به 62 دلار و برآورد قیمت شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا را از 55 دلار به 57 دلار و 50 سنت افزایش داد.

    گلدمن ساکس همچنین برآورد قیمت شاخص نفت خام برنت را برای سال 2019 میلادی از 58 دلار به 59 دلار و 50 سنت و برای سال 2020 میلادی از 53 دلار به 54 دلار و 50 سنت افزایش داد.

    دیمین کوروالین، از کارشناسان گلدمن ساکس، اعلام کرد اوپک و متحدانش با تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت برای 9 ماه، از انتظارها فراتر رفته‌اند. این بانک اکنون انتظار دارد که پایبندی کامل به این توافق دوام بیشتری داشته و خروج تدریجی از آن، پیامدهای شدیدی نداشته باشد.

    گلدمن ساکس برآورد خود را از مجموع تولید اوپک و روسیه در سال 2018 میلادی با 350 هزار بشکه کاهش به 44 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رساند.

    برچسب ها