عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا:

افزایش قیمت سکه ناشی از رشد نرخ ارز است

عصر بازار- رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اعلام کرد: افزایش قیمت طلا و انواع سکه در روزهای اخیر ناشی از افزایش قیمت ارز بویژه دلار آمریکا است.

افزایش قیمت سکه ناشی از رشد نرخ ارز است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «محمد کشتی آرای» با یادآوری اینکه قیمت جهانی طلا و نرخ برابری ارزهای عمده بر قیمت طلا در بازار ایران اثرگذار است، اظهار داشت: در بحث سکه گاهی افزایش تقاضا بر رشد قیمت ها اثر می گذارد اما در روزهای اخیر بیش از اینکه این افزایش ناشی از رفتارهای هیجانی در بازار باشد، متاثر از رشد قیمت دلار بوده است.
    وی افزود: چند هفته گذشته که حباب قیمتی در بازار سکه ایجاد شد، قیمت هر دلار در بازار آزاد حدود 4120 تومان بود اما اکنون به حدود 4200 تومان رسیده است که این رشد 80 تومانی، اثر خود را بر بازار داشته است.
    این فعال صنعت طلا و جواهر گفت: رشد قیمت طلا در بازار ایران در حالی رخ داده که قیمت جهانی هر اونس طلا نه تنها تغییر محسوسی در جهان ندارد بلکه حتی کاهش یافته است.
    کشتی آرای با تاکید بر اینکه در افزایش اخیر قیمت سکه و بازگشت آن به کانال 14 میلیون ریالی به هیچ وجه بحث رشد حبابی قیمت ها مطرح نیست، گفت: البته هنوز اثر افزایش حبابی قیمت ها در چند هفته گذشته پابرجاست اما عوامل دیگر نیز بر این بازار اثر گذاشته که مهمترین آن قیمت ارز است.
    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: امروز عرضه و تقاضا در بازار کاملاً عادی بوده و اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.
    وی درباره اینکه آیا حباب قیمتی هفته های گذشته پس از حراج سکه به طور کامل از بازار تخلیه شده است، اظهار داشت: بخش اعظم این حباب از بین رفته است و تنها در حد قابل قبولی اثر دارد.
    کشتی آرای درباره افزایش قیمت سکه های آتی در بازار سرمایه نیز گفت: به طور طبیعی وقتی چنین نوسان های قیمتی در کوتاه مدت در بازار سکه رخ می دهد، جاذبه سرمایه گذاری و خرید و فروش آن نیز افزایش می یابد که بخشی از اثر آن را در معاملات سکه آتی در بورس شاهدیم.
     بازار آزاد تهران روز گذشته شاهد افزایش قیمت ها بود به شکلی که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 14 میلیون و 268 هزار ریال به فروش رفت؛ هر دلار آمریکا نیز به طور میانگین به 41 هزار و 660 ریال رسید.

    برچسب ها