عصر خودرو

الگوی بانکداری اسلامی قابل تعمیم به جهان اسلام است

عصر بازار- آیت‌الله ابراهیمی، مدیرعامل بانک انصار طی سخنانی در همایش گفتمان‌وحدت، توسعه بانکداری اسلامی و اقتصادمقاومتی که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به جایگاه بانکداری اسلامی در نظام اقتصادی مبتنی بر موازین شرعی، گفت: این واقعیت که بانک‌های‌ اسلامی در جریان رکود اقتصادی بزرگی که بانک های آمریکایی به جهان تحمیل کردند، آسیب ندیدند، مایه سربلندی ما مسلمانان است.

الگوی بانکداری اسلامی قابل تعمیم به جهان اسلام است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، ابراهیمی با تشریح جایگاه بانک انصار در شبکه بانکی کشور و مزیت های رقابتی آن تصریح کرد: پیشتازی بانک انصار در بکارگیری فناوری‌های‌نوین بانکی، پیشگامی در حوزه قرض‌الحسنه درمیان بانکهای جهان اسلام، اهتمام و اقدام جدی در تحقق و استقرار اقتصادمقاومتی، پیاده‌سازی عقوداسلامی و انطباق عملیات بانکی مبتنی بر موازین شریعت ، انجام مسئولیت‌های اجتماعی بانک، کمک به اشتغال جوانان و کم بضاعتان، کسب پی‌درپی مقام نخست سلامت اداری کشور، احراز رتبه نخست بانکداری اسلامی در بین بانکهای کشور، بالاترین جایگاه سودآوری در شبکه بانکی و شفافیت اطلاعات در بازار بورس، ازجمله مزیت‌های رقابتی بانک انصار در وضعیت جاری شبکه بانکی کشور است.

    وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص ارایه خدمات برابر به برادران و خواهران اهل سنت و شیعه درسراسرکشور از پیشتازی بانک انصار در پیاده‌سازی بانکداری اسلامی در استان‌های دارای ساکنین اهل سنت و افتتاح نخستین شعب بانکداری‌اسلامی زیر نظر مشترک علمای شیعه و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان سخن گفت.

    این مدیر بانکی با اعلام آمادگی برای توسعه بانکداری اسلامی تحت نظارت مشترک علمای اهل سنت و شیعه به سراسر کشور به تحقق وعده‌های الهی در حوزه قرض الحسنه و توسعه اقتصادمقاومتی و بانکداری اسلامی اشاره و ابراز امیدواری کرد بزودی شاهد نتایج چشمگیر این اقدامات در راستای جلب رضایت خداوند منان باشیم.

    ابراهیمی تاکید کرد که الگوی بانکداری اسلامی تحت نظارت مشترک علمای شیعه و أهل سنت به زودی در سراسرکشور اجرا می شود و قابل ارایه و تعمیم به دیگر کشورهای مسلمان نیزخواهد بود.

    امام جمعه موقت بندرعباس هم در این همایش گفت : اگر عملی بر مبنای ارزشهای دینی باشد وحدت می آفریند.

    حجت الاسلام حسینی پور با بیان اینکه اقتصاد، سیاست و عبادت اگر اعتقاد باشد چیزی جز وحدت نیست، افزود: در هرمزگان بین شیعه و اهل سنت وحدت و همدلی مثال زدنی وجود دارد.

    امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در این همایش اظهار داشت : نتیجه صلح ، اتحاد ، وحدت و پایداری اقتدار هست.

    شیخ قتالی افزود : اهل سنت در هرمزگان در شرایط عالی به سر می برند و از نظر اجتماعی مشکلی وجود ندارد.وی تصریح کرد : بانکداری اسلامی را قبول داریم و باید آن را گسترش دهیم .

    برچسب ها