عصر خودرو

نوبخت:

کاهش نرخ سود امروز بررسی می‌شود

عصر بازار: سخنگوی دولت گفت: جلسه شورای پول و اعتبار در جلسه امروز خود موضوع کاهش نرخ سود بانکی را بررسی می کند.

کاهش نرخ سود امروز بررسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صداوسیما، محمد باقر نوبخت در نشست خبری خود که امروز در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی موضوعی خود خواسته از طرف دولت نیست، گفت: نرخ سود باید به صورت عقلانی و طبیعی کاهش یابد و منطق اقتصادی حکم می کند که نرخ سود کاهش یابد.

    وی کاهش نرخ سود را اقدامی مهم برای جلوگیری از گران فروشی برخی در اقتصاد دانست و افزود: سیاست کوتاه مدت دولت خروج از رکود و تحرک بخشی به اقتصاد است و بانک مرکزی و وزارت اقتصادی و دارایی سازو کارهای مورد نیاز برای تحقق این هدف را کرده است.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطرنشان کرد : کاهش نرخ سود بانکی سیاست مشترک بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت اقتصاد و دارایی است چراکه میزان سود تسهیلات بانکی با توجه به نرخ تورم، نرخ سود فعلی تسهیلات غیر قابل توجیه است.

    نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص تدابیر پیش بینی شده برای جلوگیری از انحراف و سوء استفاده از طرح فروش خودرو با وام 25 میلیونی گفت :وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان سازو کار مورد نیاز در این زمینه را مودر توجه قرار داده است تا مانع از دلال بازی و فعالیت سود جویان شود.

    وی در پاسخ به سوالی در باره کیفیت خودروهای داخلی و اینکه خودروهای موجود در انبارها در قالب این طرح عرضه می شود، گفت: موضوع عرضه خودروهای باقی مانده در انبارها به معنی نقص ان نیست ، این خودروها به دلیل نداشتن بازار به فروش نرفته بود و الان که بازار ایجاد شده عرضه می شود ،ضمن اینکه وزارت صنعت معدن و تجارت موظف به نظارت بر کیفیت خودروهای عرضه شده در قالب این طرح است.

    نوبخت افزود: با توجه به اقبال مجدد مردم از محصولات خودرو سازان فرصتی پیش امده تا خودرو سازان هم جبران مافات کنند و روی کیفیت خودروه نظارت بیشتری انجام دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها