عصر خودرو

بانک‎ها چقدر مالیات می‎دهند؟

عصر بازار- بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۶ حدود ۳هزار میلیارد تومان مالیات از سیستم بانکی کشور وصول خواهد شد.

بانک‎ها چقدر مالیات می‎دهند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، بانک ها در حال حاضر از مهمترین نهادها در اقتصاد بانک‌محور کشور به شمار می‌روند. در این بین یکی از سوالات مهم در خصوص عملکرد سیستم بانکی میزان مالیات وصولی از بانک ها بوده این در حالی است که تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی از میزان مالیات عملکرد وصولی از سیستم بانکی در رسانه‌ها منتشر نشده است.

    اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد در سال 96 میزان مالیات وصولی از بانک مرکزی حدود 300 میلیارد تومان بوده است. همچنین میزان مالیات در نظر گرفته شده برای سیستم بانکی حدود 3هزار میلیارد تومان است.

    همانطور که اشاره شد تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی از میزان مالیات پرداختی بانک ها در دسترس نبوده اما نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد میزان مالیات وصولی از سیستم بانکی در سال 86 حدود 600 میلیارد تومان بوده است.

    به این ترتیب طی 10 سال گذشته مالیات وصولی از بانک ها با یک رشد قابل توجه همراه بوده است. کارشناسان معتقدند یکی از عمده دلایل افزایش مالیات وصولی از بانک ها رشد چشم گیر تعداد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بوده است. بر این اساس از سال 86 تا کنون تعداد بانک های فعال کشور تقریبا دو برابر شده است.

    برچسب ها