عصر خودرو

مدیر بازار متانول یک شرکت انگلیسی اعلام کرد:

نگاه بازارهای جهانی به متانول ایران

عصر بازار- مدیر بازار متانول شرکت انگلیسی جانسون متیو گفت: شرایط جغرافیایی و دسترسی به خوراک گاز طبیعی، آینده ایران را در تولید و صادرات متانول تضمین می کند.

نگاه بازارهای جهانی به متانول ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، پیترروبرت با تاکید براهمیت صنعت پتروشیمی کشورمان در تحولات آتی در بازارهای جهانی متانول اظهار کرد: ایران درحال حاضر 7 درصد از متانول جهان را تولید می‌کند و ظرفیت بالایی برای تولید بیشتر نیز دارد از طرفی فرصت دسترسی به خوراک گاز طبیعی به عنوان یک مزیت، پتانسیل رشد صنعت پتروشیمی ایران را ارتقا می‌دهد.

    وی افزود: منابع طبیعی جهانی رو به اتمام است و باید از فرصت ها نهایت استفاده را کنیم و مطمئن هستم که 10 تا 15 سال آینده ایران نقش بزرگی در عرصه جهانی متانول بازی خواهد کرد زیرا به لحاظ جغرافیایی در جایگاه خوبی قرار دارد و فرصت نزدیکی به چین به عنوان بزرگترین بازار مصرف محصولات متانول، موجب رشد ایران می شود.

    وی تصریح کرد: ایران می تواند با صادرات متانول یا محصولات مشتق شده از آن جایگاه خود را درسطح جهان ارتقا دهد.

    مدیر بازار متانول شرکت جانسون متیو درمورد زمینه همکاری شرکت خود با صنعت پتروشیمی ایران گفت: از سال 2000 با ایران در زمینه گاز سنتز همکاری داشتیم. اما این نکته قابل ذکر است که صنعت پتروشیمی ایران طی سال های گذشته رشد بالایی داشته و نکته مثبت تحریم های بین المللی طی سال های گذشته ارتقا دانش بومی بوده است به عبارت دیگر فشار تحریم، ایران را مستقل و توسعه یافته کرده است اما با وجود تولید دانش بومی، دسترسی به دانش بین المللی روند رشد در ایران را تسریع می کند و طرح ها نیازمند بررسی های دقیق تر و توجه به جزئیات هستند در این راستا ما به دنبال فرصت برای بازگشت به صنعت پتروشیمی ایران هستیم.

    رضا عبادی مشاور تجاری آمونیاک و متانول شرکت جانسون متیو نیز درمورد مذاکرات این شرکت با تولید کنندگان صنعت پتروشیمی ایران گفت: شرکت قصد دارد تا تکنولوژی فرآیندی مونیتورینگ و مشاهده عملکرد کوره را در اختیار صنعت پتروشیمی ایران قرار دهد. تکنولوژی مشاهده وضعیت رفورمرها کمک می‌کند تا بهره‌وری بالا رفته و هزینه های پیش بینی نشده مانند آتش‌سوزی و انفجاردرکوره کاهش یابد و با کنترل حوادث، تداوم تولید تضمین می شود.

    وی افزود: ریفورمر یک کوره بزرگ است که بسته به سایز طرح می تواند 50متر قطر داشته باشد که از بالا یا کنار در آن مشعل وجود دارد همچنین تیوب های کاتالیست نیز در داخل کوره قرار داشته و جریان گاز طبیعی از داخل این تیوب عبور میکند و بعد از انجام فرایند لازم به فرآورده های مختلف مشتق می شود. با تکنولوژی جانسون متیو می توان حرارت و روند تبدیل در کوره را کنترل کرده و با اطلاعات تولید شده از طریق نرم افزار کامپیوتری مرتبط وضعیت کوره را تحلیل کرد.

    عبادی ادامه داد: اگر دمای پوسته بالا رود منجر به تخریب کوره و انفجار میشود بنابراین این سیستم مونیتورینگ که مجهز به عکس و فیلم از کوره است هشدارهای لازم را می دهد. در حال حاضر پتروشیمی خارک متقاضی دریافت این سیستم مونیتورینگ است

    برچسب ها