عصر خودرو

رشد شاخص ها در بازارهای اروپایی

عصر بازار- بازارهای اروپایی در شروع ساعت معاملاتی نخستین روز کاری هفته با روند افزایشی همراه شدند در حالی که بازارهای آسیایی آخرین ساعات معاملاتی را در روند نوسانی به پایان رساندند.

رشد شاخص ها در بازارهای اروپایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، توجه سرمایه گذاران به مشکلات سیاسی و اقتصادی آمریکا از افشاگری های فلین تا برنامه کاهش مالیاتی آمریکا معطوف شده است. در حالی که بازارهای اروپایی با افزایش رو به رو شدند و بازارهای آمریکا هنوز معاملات را آغاز نکرده اند .

    در بازار اروپا، شاخص فوتسی لندن با رشد 0.8 درصدی همراه شد در حالی که کک فرانسه 0.9 درصد مثبت شد .

    در این بین، داکس آلمان 1.2 درصد افزایش داشت و شاخص آتی داوجونز توانست 0.8 درصد افزایش را در ساعات پیش از معاملات به ثبت برساند.

    نرخ دلار آمریکا، در حالی در نتیجه تصویب لایحه مالیاتی ترامپ در مجلس سنای آمریکا افزایش پیدا کرد که بازارهای سهام همچنان تحت تأثیر پرونده فلین و ماجرای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا سیر نوسانی دارند.

    اما در بازارهای آسیایی، شاخص نیکی ژاپن با افت 0.5 درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص اصلی بورس کره جنوبی 1.1 درصد رشد کرد.

    در بورس هنگ کنگ، شاخص اصلی این کشور 0.2 درصد مثبت شد در حالی که شاخص شانگهای چین 0.2 درصد افت کرد.

    مایکل مک کارتی، تحلیل گر ارشد موسسه CMC در این خصوص اظهار داشت: عکس العمل سرمایه گذاران غیرقابل پیش بینی است برخی مواقع به خبرهای خوب واکنش منفی نشان می دهند و به اصطلاح خبر را پیش خور می کنند و بعضی اوقات به خبرهای منفی واکنش مثبت نشان می دهند.

    وی ادامه داد: به نظر می رسد تصویب طرح کاهش مالیات دهی ترامپ، موجب افزایش چشمگیر شاخص ها شود در حالی که شاخص ها حداقل در آمریکا به صورت منطقی به حرکت خود ادامه داده اند.

    برچسب ها