عصر خودرو

جشنواره توسعه کسب و کار شریف با حمایت فرابورس ایران برگزار می‌شود

عصر بازار: هفتمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف با هدف سرمایه گذاری مشترک بین سرمایه‌گذاران، دانشگاه و کسب و کارهای کوچک و متوسط در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

جشنواره توسعه کسب و کار شریف با حمایت فرابورس ایران برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، مجید دهبیدی‌پور مدیر مرکز رشد و فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف با حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال 211 طرح به دبیرخانه هفتمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف ارسال شده است که نسبت به سال گذشته رشد 60 درصدی را در ارایه طرح‌ها شاهد هستیم
    وی گفت: این جشنواره از سال 1386 به صورت سالانه در هفته پژوهش و با همت مرکز کارآفرینی، مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته و صندوق توسعه صادرات شریف در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
    مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شریف خاطرنشان کرد؛ در هفتمین دوره جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف، رویکرد سراسری بودن این جشنواره به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
    وی افزود: تعامل موثر دانشگاه، صنعت و سرمایه گذاران، فراهم آوردن شرایط برای کارآفرینان به منظور بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه‌گذاران، پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان، شناسایی کارآفرینان جوان ناشناخته، استفاده صاحبان ایده از بازخورد کارآفرینان و مدیران برتر، افزایش توان کارآفرینان برای نوشتن طرح تجاری و برنامه‌ریزی اجرایی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
    وی در ادامه افزود: زمینه سازی برای مذاکره و عقد تفاهمنامه سه جانبه به منظور سرمایه گذاری مشترک بین سرمایه‌گذاران، دانشگاه و کسب و کارهای کوچک و متوسط، جمع آوری ایده‌های کسب و کار و تشکیل بانک ایده، حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های برتر به ویژه در حوزه فناوری‌های پیشرفته از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.
    دهبیدی پور یادآور شد: در این جشنواره شرکت کنندگان ضمن آشنایی با مهارت‌ها و اصول کسب و کار و تمرین عملی بر مبنای ایده محوری و فناوری در یک محیط رقابتی نسبت به آماده سازی طرح خود برای ارایه به نهادها و اشخاص سرمایه گذار اقدام می‌کنند و خروجی این جشنواره که شامل طرح‌های برتر است ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف و سایر نهادهای حامی، امکان سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران به منظور تجاری شدن طرح و تولید محصول مربوطه را خواهند داشت.
    در ادامه نشست، ریاحی دبیر جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف از برگزاری این جشنواره در هفته آخر آذرماه خبر داد و گفت: بیشتر طرح‌های ارائه شده به جشنواره در حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک هستند و در حوزه محیط زیست نیز طرح‌های خوبی به جشنواره ارائه شده است.
    وی افزود: خروجی نهایی این جشنواره‌ طرح‌های برتری است که ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف و سایر نهادهای حامی امکان سرمایه گذاری سرمایه گذاران به منظور تجاری شدن طرح و تولید محصول را می‌یابند.
    ریاحی با بیان اینکه حضور شرکت فرابورس ایران از جمله اتفاقاتی است که در جشنواره امسال رخ می‌دهد، ادامه داد: این جشنواره در دو بخش شامل ایده‌های نوآورانه و کسب و کارهای نوپا برگزار می‌شود و طرح‌های شرکت کننده در هر سرفصل به طور جداگانه مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند.
    به گفته وی، برگزیدگان این جشنواره از جوایزی نظیر جوایز نقدی، تسهیلات ارزان قیمت و امکان استقرار در مرکز رشد دانشگاه شریف برخوردار شده و همچنین طرح‌هایی که قابلیت ورود به بازار دارایی فکری را دارند به فرابورس ایران معرفی می‌شوند.
    ریاحی اظهار داشت: در هفتمین جشنواره کارآفرینی دانشگاه شریف 211 طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که پس از غربالگری اولیه، 122 طرح وارد مرحله اول داوری شده است و در مرحله بعدی 30 طرح و 30 ایده برتر انتخاب شده و به مرحله نهایی راه می‌یابند.
    وی افزود: در هنگام انجام غربالگری و داوری جشنواره، 5 کارگاه در زمینه کسب و کار برگزار می‌شود و پس از اینکه 60 طرح به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند، صاحبان آن باید به صورت حضوری طرح‌های خود را به داوران ارائه دهند تا 12 تیم به مرحله نهایی راه یابند که در این مرحله نیز 5 کارگاه دیگر برگزار می‌شود و در نهایت روز 24 آذرماه این 12 تیم، طرح‌های خود را در مقابل سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی و داوران ارائه می‌دهند تا 3 طرح و 3 کسب و کار برتر، انتخاب شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها