عصر خودرو

دعوت ایران از ترکیه برای مشارکت در پروژه های نفت و گاز

عصر بازار- مشاور وزیر نفت ایران که در نشستی در استانبول شرکت کرده بود از شرکت های بخش خصوصی ترکیه خواست تا در ۶ پروژه انرژی ایران به ارزش۱۰۰ میلیارد دلار مشارکت کنند.

دعوت ایران از ترکیه برای مشارکت در پروژه های نفت و گاز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، مشاور وزیر نفت ایران که در نشستی در استانبول شرکت کرده بود از شرکت های بخش خصوصی ترکیه خواست تا در 6 پروژه انرژی ایران به ارزش 100 میلیارد دلار مشارکت کنند.

    اولین کنفرانس بین المللی بخش انرژی ایران بعد از لفو تحریم ها با مشارکت مرکز تحقیقات سیاست های انرژی دانشگاه بوغازیچی تکریه، انستیتوی تحقیقات مدیریت و برنامه ریزی انرژی دانشگاه تهران و اتاق بازرگانی و صنایع ایران در استانبول برگزار شد. کارشناسان حاضر در این کنفرانس تاکید کردند که ایران و ترکیه در آستانه آغاز همکاری های قابل توجه در زمینه انرژی قرار دارند.

    امیر طالبیان، مشاور وزیر نفت ایران در این کنفرانس از شرکت های بخش خصوصی ترکیه خواست تا در 6 پروژه مهم بخش انرژی ایران با سرمایه گذاری حدود 100 میلیارد دلار مشارکت کنند. طالبیان افزود: «ما 6 پروژه اولویت دار را در بخش نفت و گاز طراحی کرده ایم که نیازمند 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری هستند. ما معتقدیم شراکت با ترکیه در این پروژه ها دارای تاثیرات منطقه ای و جهانی خواهد بود.»

    در این نشست، سید حسین ایران منش، رئیس انستیتوی برنامه ریزی انرژی دانشگاه تهران نیز تاکید کرد که گاز ایران می تواند از طریق خط لوله و از مسیر ترکیه به اروپا ارسال شود.

    برچسب ها