عصر خودرو

بازارها نگران سطح ذخایر جهانی نفت نباشند

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله تحلیل بانک «گلدمن ساکس» درباره سطح ذخایر جهانی نفت، «اکسون موبیل» آمریکا در اندیشه ورود به صنعت بالادست مصر، کشف ذخایر بزرگ نفت در غرب چین و تصمیم پکن به کاهش وابستگی به واردات نفت و گاز بوده است.

بازارها نگران سطح ذخایر جهانی نفت نباشند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد که بازارهای جهانی، درباره سطح ذخایر نفت در بلندمدت وحشت زده به نظر می رسند در حالی که با تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای تمدید توافق کاهش تولید و نظارت آنها بر میزان ذخایر جهانی، جایی برای نگرانی وجود ندارد.
    بنا به تحلیل این بانک، با توجه به اینکه اعضای اوپک متعهد شده اند که در برابر رشد و سقوط سطح ذخایر نفت پاسخگو باشند و در نشست ماه ژوئن میزان آن را بررسی کنند، جای نگرانی در باره افزایش و کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت وجود ندارد.

    ** اکسون موبیل در اندیشه ورود به صنعت بالادست مصر
    رویترز به نقل از منابع صنعتی و رسمی گزارش داد که شرکت آمریکایی اکسون موبیل آمریکا در نظر دارد با انجام بررسی هایی در منابع نفت و گاز فراساحلی مصر، ذخایر نفت و گاز را در این کشور افزایش دهد. این شرکت، اکنون دستی در صنعت بالادست نفت مصر ندارد.
    «طارق المولی» وزیر نفت مصر که از افزایش تولید نفت در این کشور حمایت می کند، گفت: مقامهای شرکت اکسون موبیل مذاکراتی با وزارت نفت مصر برای سرمایه گذاری ها در صنعت بالادستی تولید نفت و گاز در کشور ما انجام داده اند و ما هم از حضور این شرکت در مصر استقبال می کنیم.

    ** کشف ذخایر بزرگ نفت در غرب چین
    رویترز به نقل از روزنامه چاینا دیلی چاپ پکن، از کشف یک میدان بزرگ نفتی در منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین خبر داده که میزان ذخیره آن به 520 میلیون تن می رسد و برآورد می شود به یک میلیارد و 240 میلیون تن نیز افزایش می یابد.
    این میدان پیش از این نیز ظرفیت های تولید نفت داشته است.

    ** چین وابستگی به واردات نفت و گاز را می کاهد
    خبرگزاری شینهوا بر اساس اعلام مرکز تحقیقات استراتژیک وزارت اراضی و منابع چین گزارش داد: این کشور در صدد تقویت کاوش نفت و گاز خود و گسترش منابع غیرمعمول است تا اتکای خود را به واردات نفت کاهش دهد.
    چین تا سال 2035 نرخ وابستگی خود را به واردات نفت و گاز به ترتیب به 70 و 50 درصد کاهش خواهد داد.
    این مرکز با پیش‌بینی اینکه مصرف نفت در سال 2030 به بالاترین میزان می رسد، اعلام کرد: سهم نفت و گاز در ساختار اصلی انرژی چین در سال 2035 به 32 درصد و در سال 2050 به 35 درصد خواهد رسید.
    چین در نظر دارد تولید نفت خام داخلی خود را تا سال 2020 به 200 میلیون تن برساند؛ البته ظرفیت تولید گاز طبیعی داخلی نیز باید از 360 میلیارد متر مکعب فراتر رود.

    برچسب ها