عصر خودرو

مپنا برای اجرای طرح‌های تولید همزمان برق و آب در سواحل مکران اعلام آمادگی کرد

عصر بازار- رییس جمهوری در نخستین روز سفر خود به سیستان و بلوچستان، از برنامه دولت برای احداث نیروگاه‌های صد مگاواتی تولید آب شیرین و برق در سواحل مکران خبر داد؛ به دنبال اعلام این طرح، گروه مپنا نسبت به اجرای این نیروگاه ها با استفاده از توان داخلی اعلام آمادگی کرد.

مپنا برای اجرای طرح‌های تولید همزمان برق و آب در سواحل مکران اعلام آمادگی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «عباس علی آبادی» مدیرعامل گروه مپنا با اعلام این مطلب، افزود: امروز ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه احداث نیروگاه در کشور به صورت بومی شده وجود دارد و با برنامه‌ریزی صحیح، می‌توانیم اهداف بزرگی را در این زمینه محقق کنیم.
    وی ضمن استقبال از دیدگاه‌ رییس‌جمهوری در زمینه 'توسعه سواحل مکران و احداث چندین نیروگاه کوچک برای تولید برق و شیرین کردن آب'، به تجربیات مپنا در این بخش پرداخت و بر آمادگی این گروه در خصوص اجرای طرح‌های تولید همزمان برق و آب در کشور، به ویژه در سواحل مکران تأکید کرد.
    به گفته مدیرعامل گروه مپنا، اجرای پروژه‌های تولید همزمان آب و برق در سواحل مکران می‌تواند زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه این مناطق را که از ظرفیت‌ رشد و توسعه اقتصادی بی‌نظیری برخوردار است به بهترین شکل فراهم کند.
    وی تصریح کرد: گروه مپنا آمادگی دارد تا در نقاط مختلف کشور از جمله سواحل مکران پروژه‌های آب شیرین کن ایجاد کند و علاوه بر تأمین نیاز دو کالای استراتژیک آب و برق، موجبات اشتغالزایی جوانان و مهندسان را در منطقه فراهم آورد.
    مدیرعامل گروه مپنا خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن پروژه‌های تولید همزمان برق و آب، ظرفیت‌های مبتنی بر الگوی اقتصاد مقاومتی فعال شده و با فعال شدن نیروی کار توانمند ایرانی، ظرفیت‌های داخلی به کار گرفته می‌شود.
    گروه مپنا بر اساس راهبرد بهینه‌سازی فرآیندهای تولید برق در کشور و با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و بالا بردن بازده نیروگاه‌های گازی، برای نخستین ‌بار در ایران، پروژه تولید همزمان برق و آب را در جزیره قشم به ‌ظرفیت 50 مگاوات برق و 18 هزار مترمکعب آب شیرین در روز سرمایه‌گذاری کرده و پس از احداث، به بهره‌برداری رساند و هم‌اکنون بخش مهمی از آب شرب و برق جزیره قشم از این پروژه تأمین می‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو