عصر خودرو

نیمی از مردم بریتانیا با برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت موافقند

عصر بازار- بعد از آنکه لندن حاضر به پرداخت ۵۰ میلیارد یورو به اتحادیه اروپا برای شکست بن‌بست مذاکرات جدایی از بروکسل شد، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد نیمی از مردم بریتانیا حامی برگزاری همه پرسی برگزیت دوم هستند.

نیمی از مردم بریتانیا با برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت موافقند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد نیمی از مردم بریتانیا با برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) موافق هستند.

    به نوشته خبرگزاری رویترز، روزنامه دیلی میل نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که بر اساس Hن 50 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند از برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت حمایت می‌کنند و 34 درصد گفتند که اصلا با همه پرسی دوم موافق نیستند.

    این اولین نظرسنجی بعد از آن است که دولت بریتانیا اعلام کرده بود حاضر است 50 میلیارد یورو برای پیش‌برد مذاکرات برگزیت به اتحادیه اروپا بدهد.

    مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی برگزیت، رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و با شروع مذاکرات خروج در مارس 2017، دو سال فرصت دارند به توافقی برای جدایی از بروکسل دست یابند.

    با وجود برگزاری چند دور مذاکره میان دو طرف، مذاکرات برگزیت تا کنون با پیشرفت زیادی مواجه نشده است و آینده روابط دو طرف شامل روابط تجاری و مالی، روابط اجتماعی و مهاجران، روابط امنیتی و دفاعی از جمله مواردیست که انگلیس برای گفت‌وگو درباره آن تا قبل از پایان مذاکرات برگزیت تاکید دارد.

    برچسب ها