عصر خودرو

شافعی در همایش تجاری ایران و مجارستان؛

همکاری با مجارستان در حوزه‌های متنوع اقتصادی و منطقه‌ای

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران: در سفر هیئت تجاری مجارستان در سال ۲۰۱۵ به ایران که با همراهی نخست‌وزیر مجارستان انجام شد، در ۵ زمینه همکاری از جمله انرژی، نفت و گاز، مدیریت، تصفیه آب، داروسازی و بهداشت مذاکره شد.

همکاری با مجارستان در حوزه‌های متنوع اقتصادی و منطقه‌ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ غلامحسین شافعی امروز در همایش تجاری ایران و مجارستان گفت:‌ در اتاق ایران بار دیگر پس از سال 2015 که میزبان یک هیئت بلندپایه تجاری از کشور مجارستان بودیم، دوباره میزبان هیئت تجاری دیگر هستیم.
    رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سوابق روابط تجاری دو کشور به سال‌های پس از جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد، گفت: البته روابط فرهنگی و قومی دو کشور پیشینه‌ای قدیمی‌تر دارد.
    شافعی بابیان اینکه سرمایه‌گذاری مشترک در انتقال دانش فنی برای ایران مهم است، گفت: علاوه‌بر این شرکت‌های ایرانی تمایل زیادی به برای فعالیت مشترک در زمینه‌ فناوری اطلاعات IT، خدمات فنی و مهندسی، آبیاری، تکنولوژی‌های محیط‌زیست، تولید محصولات گلخانه‌ای و... دارند و در این زمینه‌ها به دنبال یافتن شریک مجارستانی هستند.
    رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: همچنین امیدواریم موضوع تولید مشترک با برند مشترک بین ایران و مجارستان در منطقه با توجه با اینکه ایران به یک بازار 450 میلیون نفری دسترسی دارد، شکل بگیرد.
    وی با تأکید بر اینکه هیچ تجارتی بدون نقل و انتقال پول امکان پذیر نیست، اظهار داشت: امیدواریم دولتمردان طرفین در زمینه حل مسائل بانکی، گام‌های مهمی بردارند.
    شافعی گفت: همچنین ما تمایل داریم یک هیئت تجاری ایرانی به مجارستان برای شناسایی و آشنایی بیشتر با فرصت‌های تجاری بین دو کشور اعزام کنیم.
    در همایش امروز 4 موافقت‌نامه همکاری‌ اقتصادی بین طرف‌های مجاری با شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های تولید نیروی برق حرارتی، وسایل نقلیه الکترونیکی، سیستم‌های الکتریکی سنجش در بخش راه‌آهن و تأمین هزار اتوبوس ایکاروس در ایران امضا شد.

    برچسب ها