عصر خودرو

مجارستان به دنبال همکاری های درازمدت با ایران

عصر بازار- وزیر اقتصاد ملی مجارستان گفت: خواهان همکاری های درازمدت و حضور طولانی در ایران هستیم.

مجارستان به دنبال همکاری های درازمدت با ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، می‌هایلی وارگا در همایش تجاری ایران و مجارستان که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، افزود: دولت مجارستان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری مشترک در ایران در زمینه صنایع ساختمانی و راهسازی است و از سرمایه گذاری در زمینه فناوری حمایت می‌کند.
    وزیر اقتصاد مجارستان با بیان اینکه مجارستان در زمان تحریم هیچ‌گاه دیپلماسی خود با ایران را قطع نکرد ، گفت: برای ارتقاء همکاری‌ تجاری ، مجارستان سفارت خود را در ایران به ساختمان بزرگ‌تر منتقل می‌کند.
    وارگا با بیان اینکه مجارستان از سرمایه‌گذاری خارجی حمایت می‌کند، گفت: الان در کشور ما تقریباً نیروی بیکار وجود ندارد و در 10 سال اخیر درصد بیکاری از 12 درصد به 4 درصد کاهش یافته است.
    وزیر اقتصاد مجارستان همچنین در ادامه با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی دهنده وام، مجارستان را به عنوان کشوری مناسب برای سرمایه‌گذاری اعلام کرده‌اند، گفت : بدهی مجارستان در چند سال گذشته دائماً در حال کاهش بوده است.
    وی افزود: دولت مجارستان در درجه اول در زمینه زیرساخت‌ها تمایل به فعالیت دارد و این امر بدان‌معناست که توسعه راهسازی از جمله توسعه راه های هوایی و ریلی برای ما مهم است.
    وارگا اضافه کرد : مجارستان همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری در صنایع ساختمان و راه‌سازی از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند، به طوری که در یک سال گذشته تعداد ساختمان‌ها 23 درصد افزایش یافته است.
    وی با بیان اینکه مجارستان عضو اتحادیه اروپا (IEU) است، گفت: بنابراین اگر فردی در این کشور در زمینه‌های اقتصادی فعالیت داشته باشد، می‌تواند با هر کشور دیگری که عضو IEU باشد، ارتباط تجاری داشته باشد و برای آن مرزی وجود ندارد.
    وی گفت: همچنین مجارستان از سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری و تحقیقات حمایت می‌کند و ما ایران را یکی از مهم ترین طرف‌های تجاری خود در آسیا می‌دانیم.
    وزیر اقتصاد مجارستان با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌ها مبادلات تجاری بین دو کشور به 0.1 کاهش یافته است، اظهارداشت: البته روند اکنون رو به رشد است و در 2 سال گذشته مبادلات تجاری ایران و مجارستان 2 برابر شده و ما همچنان به دنبال تقویت روابط تجاری هستیم.
    وی افزود: مجارستان در درجه اول در زمینه ماشین‌آلات صنعتی و محصولات غذایی می‌تواند در بازار ایران حضور داشته باشد، ولی شرکت‌های تجاری مجارستانی تمایل دارند در زمینه‌ آب‌رسانی هم شریک‌های تجاری برای خود بیابند.
    وارگا با تأکید بر اینکه مجارستان در زمینه آب‌رسانی، تصفیه آب و فاضلاب می‌تواند همکاری خوبی با ایران داشته باشد، گفت: امروز برای ساخت مشترک اتوبوس در ایران قراردادی امضا کردیم. ضمن اینکه در رابطه با تجهیزات پزشکی، انرژی و نفت ما در کشور ایران حضور داریم و امیدواریم تا این همکاری‌ها گسترش بیشتری داشته باشد.
    وی همچنین به امضاء یک قرارداد در رابطه با تجهیزات بهداشتی با حضور وزیر بهداشت ایران اشاره کرد و گفت : مجارستان در زمینه داروسازی بسیار پیشرفته است و تجار ما در جست و جوی شرکای تجاری برای تولید مشترک و یا فروش در ایران هستند.
    در این همایش 4 موافقتنامه همکاری‌ اقتصادی بین شرکت‌های مجارستانی و شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید نیروی برق حرارتی، وسایل نقلیه الکترونیکی، سیستم‌های الکتریکی سنجش در بخش راه‌آهن و ساخت و تأمین 1000 دستگاه اتوبوس ایکاروس در ایران به امضا رسید.­

    برچسب ها