عصر خودرو

رییس هیات مدیره فرابورس اعلام کرد؛

جذب ۱۲۰ میلیارد تومان منابع برای دانش‌بنیان‌ها در فرابورس

عصر بازار- رییس هیات مدیره فرابورس با اعلام اینکه ارزش معاملات بازار دارایی فکری در فرابورس از ۵۰ میلیارد ریال عبور کرده،‌ گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان منابع برای دانش‌بنیان‌ها جذب شده است.

جذب ۱۲۰ میلیارد تومان منابع برای دانش‌بنیان‌ها در فرابورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، به نقل از سنا، مهرداد نعمتی رییس هیات مدیره فرابورس گفت: تاکنون ارزش معاملات در بازار دارایی فکری فرابورس به بیش از 50 میلیارد ریال رسیده و از طریق پذیره‌نویسی سه صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در فرابورس 120 میلیارد تومان منابع مالی برای امور دانش‌بنیان جذب شده که از افق روشنی در مسیر جذب منابع مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، اختراعات، طرح‌های صنعتی و ... حکایت می‌کند.

    وی برگزاری فین‌استارز توسط فرابورس را نیز که از سال گذشته رقم خورده است تسهیل‌گر ارائه خدمات دو سویه میان بازار سرمایه و استارتاپ‌های فعال در حوزه مالی دانست و گفت: بازار سرمایه به عنوان یک بخش خدماتی باید پاسخگوی طیف مختلف نهادها و آحاد در سطح داخلی و بین‌المللی باشد و شفافیت، گزارشگری، امنیت و حراست از اسرار از جمله وظایف آن به شمار می رود که کوتاهی در هر یک از این زمینه‌ها منجر به بروز چالش‌هایی خواهد شد، اما استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه راهکارهای دقیق، سریع و ارزان قیمت می‌توانند در زمینه‌های مورد نظر به حل مشکلات بازار سرمایه کمک کنند.

    توسعه بازار بدهی

    نعمتی، تلاش فرابورس  برای توسعه بازار بدهی را نیز که به مدد رشد و راه‌اندازی ابزارهای مالی مبتنی بر بدهی در حال رقم خوردن است یکی از اقدامات فرابورس طی 9 سال گذشته این رکن بازار سرمایه قلمداد کرد و گفت: این مهم همسو با رشد بازار سهام تامین مالی دولت و طیف وسیعی از ناشران مختلف را رقم خواهد زد.

    رییس هیات مدیره فرابورس ابراز امیدواری کرد: با پیشبرد برنامه‌ها و اهداف ترسیم شده برای افزایش دامنه تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه بازار بدهی و جذب هرچه بیشتر بنگاه‌های اقتصادی در فرابورس اعم از بازارهای اصلی یا بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نه تنها شاهد تعمق بازار سرمایه باشیم بلکه رشد و توسعه اقتصادی کشور نیز از این طریق بیش از پیش محقق شود. 

    چرخش اقتصاد و بازار سرمایه

    نعمتی از لزوم چرخش اقتصاد و بازار سرمایه به سمت فعالیت‌های خدمات‌محور و دانش‌بنیان سخن گفت و افزود: نه تنها مشکل بازار سرمایه بلکه مشکل اقتصاد کشور تکیه زیاد بر شرکت‌های کالا محور است که اگر به سمت خدمات‌محوری حرکت کنیم مانند شرکت‌های خدماتی، توریسم، IT محور، دانش‌بنیان، خدمات مالی و ... رشد متعادل و پایداری در بستر اینگونه فعالیت‌ها برای اقتصاد محقق می‌شود و به تبع آن می توانیم بازار سرمایه‌ای با عمق بیشتر نیز داشته باشیم؛   به گونه‌ای که تاثیرپذیری آن از متغیرهای برون‌زایی همچون قیمت‌های جهانی کالاها، کاهش یابد.

    تامین مالی دانش‌بنیان‌ها

    وی در پاسخ به این پرسش که در بازار سرمایه تا چه حد به حوزه دانش‌بنیان‌ها و تامین مالی این دسته از شرکت‌ها توجه شده است، گفت: از اقدامات موثری که طی چند سال اخیر به منظور تامین مالی فعالیت‌ها و امور نوآورانه و دانش‌بنیان‌در فضای بازار سرمایه صورت گرفته است می‌توان به راه‌اندازی بازار دارایی فکری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و تابلو دانش‌بنیان در بازار SME در فرابورس اشاره کرد که زمینه را برای بارورسازی هرچه بیشتر فعالیت‌های دانش‌بنیان و حرکت به سمت تجاری‌سازی آنها فراهم کرده است.

    برچسب ها