عصر خودرو

مدیرعامل بورس انرژی:

بورس انرژی برای ورود خارجی‌ها آماده شده است

عصر بازار: مدیرعامل بورس انرژی گفت: با توجه به دوراندیشی انجام شده بستر بورس انرژی برای ورود و سرمایه‌گذاری‌ خارجی‌ها فراهم است.

بورس انرژی برای ورود خارجی‌ها آماده شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علی حسینی در حاشیه دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی گفت: با توجه به پیش‌بینی و دوراندیشی انجام شده بستر بورس انرژی به ویژه در زمینه الکترونیکی و تسویه پایاپای برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی کاملا فراهم است.

    مدیرعامل بورس انرژی اضافه کرد: با توجه به وجود بازار فیزیکی برای معاملات فرآورده‌های نفتی به دلیل تنوع و کیفیت محصولات کشور در این زمینه بورس انرژی محل خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در اقتصاد کشور است.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال شرکت ملی نفت می‌تواند منطقه آزاد کیش را به عنوان محلی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انتخاب کند و از پتانسیل‌های بورس انرژی در این زمینه بهره‌مند شود.

    حسینی در خصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز بر حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بورس انرژی اظهار داشت: این موضوع در حوزه فراورده‌های نفتی کمتر اثرگذار است چرا که خریداران خارجی با استفاده از ابزارهای بین‌المللی برای انجام معامله با بورس انرژی استفاده می‌کنند اما نوسانات نرخ ارز در بورس اوراق بهادار می‌تواند موانعی را برای حضور فعال خارجی‌ها فراهم کند.

    مدیرعامل بورس انرژی همچنین در خصوص نبود ترجمان مشترک از اطلاعات و تخصص‌های لازم برای باز گرداندن صورت‌های مالی و اطلاعات به زبان انگلیسی به عنوان مانعی در راستای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در بورس انرژی تصریح کرد: برخلاف بورس اوراق بهادار که این مشکل برای آنها ملموس است، در بورس انرژی ترجمان مناسبی از اطلاعات به واسطه سابقه مراودات تجاری بین‌المللی در سال‌های گذشته وجود دارد و از این نظر مشکلی در بورس انرژی وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها