عصر خودرو

برای کاهش وابستگی به واردات؛

چین کاوش نفت و گاز را افزایش می‌دهد

عصر بازار- طبق اعلام مرکز تحقیقات استراتژیک وزارت اراضی و منابع چین، این کشور کاوش نفت و گاز خود را تقویت می‌کند و منابع غیرمعمول را گسترش می‌دهد تا اتکای خود به واردات نفت را کاهش دهد.

چین کاوش نفت و گاز را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، طبق اعلام یک مرکز تحقیقاتی، چین کاوش نفت و گاز خود را تقویت می‌کند و منابع غیرمعمول را گسترش می‌دهد تا اتکای خود به واردات نفت را کاهش دهد.

    طبق اعلام مرکز تحقیقات استراتژیک وزارت اراضی و منابع چین، این کشور تا سال 2035 نرخ وابستگی خود به واردات نفت و گاز را به ترتیب، به 70 درصد و 50 درصد کاهش خواهد داد.

    این مرکز با پیش‌بینی این که نسبت مصرف نفت در سال 2030 حداکثر می‌شود اعلام کرد سهم نفت و گاز در ساختار اصلی انرژی چین در سال 2035 به 32 درصد و در سال 2052 به 35 درصد خواهد رسید.

    طبق برنامه‌های صنعتی دولت، چین در نظر دارد تولید نفت خام داخلی خود را تا سال 2020 به200200 میلیون تن برساند، درحالی‌که ظرفیت تولید گاز طبیعی داخلی هم باید از 360 میلیارد متر مکعب فراتر رود.

    برنامه‌های مهم این صنعت شامل افزایش اکتشافات برای تضمین عرضه نفت داخلی، سرعت بخشیدن به ساخت‌وساز شبکه خط‌لوله و توسعه و ایجاد جایگزین‌های پاک، می‌باشد.

    برچسب ها