عصر خودرو

موافقت مالزی با تمدید کاهش تولید نفت

عصر بازار- مالزی در راستای پایبندی به پیمان کاهش تولید نفت که میان اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت جهانی بسته شده است، کاهش تولید خود را تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داد.

موافقت مالزی با تمدید کاهش تولید نفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک شامل روسیه پنج شنبه هفته گذشته با هدف حذف مازاد عرضه جهانی، موافقت کردند کاهش تولید نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند و البته اعلام کردند در صورت کمبود شدید عرضه در بازارها، احتمال پایان زودتر توافق وجود دارد.

    اوپک و روسیه مجموعا 40 درصد از نفت جهان را تولید می‌کنند.

    عبدل الرحمان داهلان، وزیر دفتر نخست وزیر مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد تمدید محدودیت تولید برای کاهش سطح ذخایر جهانی به یک سطح مناسب که ثباتی را در قیمت و همچنین تعادل عرضه و تقاضا در بازار ایجاد کند، ضروری است.

    مالزی از طریق شرکت نفت دولتی "پترولیوم ناسیونال برهاد" سال گذشته اعلام کرد که در راستای پایبندی به کاهش عرضه تحت توافق میان اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک، تولید نفت را حداکثر 20 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

    بر اساس گزارش رویترز، عبدالرحمان گفت: مالزی مشتاق نیست که قیمت نفت مانند سابق به 100 دلار در هر بشکه یا بالاتر از آن صعود کند. مالزی یک قیمت نفت ثابت در یک سطح مناسب را ترجیح می‌دهد زیرا نوسان قیمت برای پیش بینی درآمد ملی مطلوب نیست.

    برچسب ها