عصر خودرو

در آخرین نظرسنجی ها؛

کارشناسان به سقوط قیمت طلا رای دادند

عصر بازار- در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان بازار سهام وال‌استریت روند حرکت قیمت طلا را برای نخستین بار از اواخر اکتبر کاهشی پیش بینی کردند ، در حالیکه اکثر سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت در هفته جاری خوشبین بودند.

کارشناسان به سقوط قیمت طلا رای دادند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، 19 کارشناس بازار در نظرسنجی وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر معادل 58 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و چهار نفر هم معادل 21 درصد انتظار دارشتند قیمت طلا افزایش پیدا کند و به همین تعداد، ثابت ماندن قیمت طلا را پیش‌بینی کردند.

    همچنین در نظر سنجی این هفته کیتکو 619 نفر از سرمایه‌گذاران بازار شرکت کردند  که از میان آنها 278 نفر معادل 46 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و 238 نفر معادل 38 درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کردند در حالی که 94 نفر یا 15 درصد نظری نداشتند.

    برای هفته معاملاتی گذشته 68 درصد از کارشناسان وال‌استریت و 57 درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در معاملات روز جمعه بازار آمریکا 5.60  دلار یا به عبارتی 0.4 درصد افزایش یافت و در 1282.30  دلار در هر اونس بسته شد بسته شد. فلز زرد در هفته گذشته 0.7 درصد کاهش کلی قیمت را تجربه کرده است.

    از ابتدای سال 2017 تاکنون بدون لحاظ کردن  اتفاقات هفته گذشته کارشناسان وال استریت 27 پیش‌بینی از مجموع  46 پیش‌بینی آنها درست بوده که معادل 59 درصد است  در حالی که سرمایه‌گذاران با 28 پیش‌بینی درست از مجموع  45 پیش‌بینی ، معادل  62 درصد از این گروه پیش بینی درست انجام داده اند.

    به نظر باب هابرکورن، کارشناس ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز طلا تحت فشار بماند. وی نیز مانند سایر تحلیلگران منتظر نشست اواسط دسامبر کمیته بازار آزاد فدرال است که انتظار می‌رود طی آن نرخ‌های بهره 25 واحد افزایش پیدا کند. چنین رویدادی قیمت طلا را تحت فشار منفی قرار خواهد داد.

    رابین بیهار، تحلیلگر فلزات در بانک سوسیته جنرال نظر مشابهی داشت و اظهار کرد: افزایش قریب الوقوع نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا طلا را تحت فشار نزولی قرار می‌دهد.

    کن موریسون، یکی از تحلیلگران بازار اعلام کرد که به نظر وی  طلا ممکن است به پایین 1270 دلار سقوط کند.

    در این بین آدرین دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی ادرین دی در میان کارشناسانی بود که انتظار دارد قیمت طلا بهبود پیدا کند. اما افشین نوابی مدیر معاملات شرکت بازرگانی ام کی اس در میان کسانی بود که انتظار دارد طلا ثابت بماند و در حدود 1265 دلار تا 1295 دلار معامله شود.

    با توجه به عدم توانایی طلا برای شکستن سطح 1300 دلاری و نبود کاتلیزورهای قوی در بازار طلا در کوتاه مدت امکان افزایش سطح قیمتی برای طلا بسیار اندک است.

    گروهی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت طلا طی سال آینده نیز با روندی صعودی روبرو خواهد شد حتی اگر ارزش دلار آمریکا نیز افزایش یابد.

    پیش بینی می شود سقوط شدید قیمت بیت کوین و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب خواهد شد تا قیمت طلا طی ماه های آینده با افزایش روبرو شود و افزایش ارزش دلار نیز نخواهد توانست این روند صعودی را متوقف کند.

    تحلیلگران کامرزبانک آلمان بر این باورند که تصویب اصلاحات مالیاتی در نهایت به ضرر قیمت طلای جهان خواهد بود چرا که موجب افزایش تورم شده و در نهایت فدرال رزرو را مجبور به افزایش نرخ بهره خواهد کرد.

    کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر احتمالا تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و امیدواری ها نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا در صورت تصویب طرح اصلاحات مالیاتی بوده است .

    برچسب ها