عصر خودرو

مشاور موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی تشریح کرد:

پیش‌ بینی تعادل در بازار نفت ۲۰۱۸

عصر بازار- مشاور موسسه مطالعات بین المللی انرژی گفت: با فرض اینکه آمریکا ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز برای سال آینده تولید داشته باشد قیمت ها در سطح ۵۰ تا ۶۰ دلار باقی می ماند.

پیش‌ بینی تعادل در بازار نفت ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، مهران امیر معینی، با اشاره به نتایج نشست 173 اوپک اظهار داشت: همانگونه که پیش بینی می‌شد در نشست 30 نوامبر اعضا بیش از مدت 6 ماهه قبلی بر سر کاهش سقف تولید به توافق رسیدند و این نشان می‌دهد که بین اعضا اجماع وجود دارد تا قیمت ها بین 50 تا 60 دلار حفظ شود.

    مشاور موسسه مطالعات بین المللی انرژی تصریح کرد: به نظر می رسد که بازار به تعادل می‌رسد و قیمت‌ها در همین ارقام تثبیت خواهد شد البته در بلند مدت نمی‌توان پیش بینی کرد چون بستگی به رشد تولید شیل آمریکا دارد و اینکه قیمت‌ها چه میزان منجر به تولید از شیل‌ها می‌شود، جای شک است.

    وی تاکید کرد: در هر حال تولید شیل آمریکا افزایش می‌یابد اما بازار در تعادل خواهد بود و به نظر می‌رسد این حرکت اوپک و غیر اوپک می تواند قیمت ها را در 50 تا 60 دلار حفظ کند.

    امیر معینی با یادآوری اینکه در سال 2018 تعادل را در عرضه و تقاضا شاهد خواهیم بود، گفت:  با فرض اینکه آمریکا 700 تا 800 هزار بشکه در روز برای سال آینده تولید داشته باشد قیمت ها در سطح 50 تا 60 دلار باقی می‌ماند اما رقم تولید بیش از این پیش بینی قیمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

    برچسب ها