عصر خودرو

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

لزوم افزایش سهم تامین مالی اسلامی

عصر بازار- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از لزوم افزایش سهم تامین مالی اسلامی خبر داد.

لزوم افزایش سهم تامین مالی اسلامی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، داوود دانش جعفری در سومین همایش مالی اسلامی، اظهارداشت: هدف پروژه های قراردادهای مشارکت عمومی- خصوصی افزایش کارایی در اقتصاد ملی است.  وی در ادامه افزود: بخش خصوصی به کمک دولت در پروژه های عمومی می آید تا اهداف جاری و برنامه های آینده با پشتوانه مناسبی عملیاتی شود.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: گردش مالی به دو روش متعارف هزینه کرد پروژه و مشارکت عمومی - خصوصی صورت می گیرد.  وی در ادامه گفت: بخش خصوصی با بهره برداری پروژه ها در انواع قراردادهای مشارکت عمومی- خصوصی باعث افزایش بهره برادری می شود.

    وی درباره تامین مالی در سایر کشورها بیان داشت: در ترکیه 18 میلیارد یورو در مشارکت عمومی - خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته است. وی در ادامه تاکید کرد: در تهران و سایر استان ها هم پروژه هایی با روش مشارکت عمومی - خصوصی در ساخت بیمارستان اجرا شده است.

    دانش جعفری اضافه کرد: ابزارهای اسلامی برای استفاده و اجرای تامین مالی کم است و باید با برنامه ریزی های گسترده تر بیشتر شود. وی اظهارداشت: 3 قرارداد خارجی با بستر تامین مالی با روش مشارکت عمومی - خصوصی در 3 شهر تبریز، شیراز و  تهران منعقد شده است.

    روش‌های تامین مالی اسلامی

    وی درباره روش های تامین مالی اسلامی گفت: تامین مالی با روش اسلامی می تواند یک راهکار ویژه با ریسک پایین برای دولت با روش های متتوع باشد. دانش جعفری اضافه کرد: هر چقدر ابزارهای اسلامی بر اساس نیاز اقتصادی کشور جهت دهی صحیح پیدا کند خروجی معنادارتری پیدا خواهد کرد و بهتر است به جای درگیر شدن در تئوری و نظریه ها در عمل و اجرا فعالیت ها را پیگیری کرد.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمارها نشان می دهد تامین مالی اسلامی در سال 2015 از 2000 میلیارد دلار هم بیشتر شده است. دانش جعفری گفت: در این سال تامین مالی اسلامی سهم قابل توجهی داشته به طوری که 73 درصد بانکداری  اسلامی، 17 درصد صکوک، 3 درصد صندوق های اسلامی و 7 درصد تکافل در این بخش فعال بوده اند.

    برچسب ها