عصر خودرو

وزیر تعاون اعلام کرد:

فروش سهام برخی شرکت های تولیدی برای سرمایه گذاری خارجی

عصر بازار: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان اینکه هر یک درصد رشد اقتصادی سرمایه ای معادل ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، فروش سهام برخی شرکت های تولیدی را از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای سرمایه گذاری خارجی بیان کرد.

فروش سهام برخی شرکت های تولیدی برای سرمایه گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان اینکه هر یک درصد رشد اقتصادی سرمایه ای معادل 125 تا 130 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، فروش سهام برخی شرکت های تولیدی را از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای سرمایه گذاری خارجی بیان کرد.

    بر اساس این گزارش، علی ربیعی دوشنبه شب در نشست مشترک مدیران ارشد اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تاکید کرد که دولت باید زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری خارجی را فراهم کند.

    وی همچنین از آمادگی دولت برای فراهم کردن زیرساخت های تضمین سرمایه ایرانیان خارج از کشور در داخل خبر داد و گفت: برخی ایرانیان مقیم خارج برای انتقال سرمایه های نه چندان بزرگ خود به داخل کشور اعلام آمادگی کرده اند.

    وی افزود: دولت نیز در نظر دارد شرایطی ایجاد کند تا انتقال سرمایه های این گروه از هموطنانمان به داخل کشور تضمین شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز تاسف از آماده نبودن زیرساخت ها برای جذب سرمایه های خارجی، ایجاد تحرک بالا و انگیزه برای جذب سرمایه گذاری های خارجی را بسیار ضروری دانست و افزود : برهمین اساس دولت درنظر گرفته است با استفاده از ظرفیت تضمینی که در صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگی وجود دارد گام های مهمی را برای جذب سرمایه گذاری های خارجی بردارد.

    ربیعی فروش سهام برخی از شرکت های تولیدی را به سرمایه گذاران خارجی یکی از برنامه های دیگر دولت در این حوزه دانست و تاکید کرد : البته واگذاری سهام این شرکت ها باید به شکلی صورت گیرد که فرایند تولید در داخل کشور انجام شود .

    ربیعی به اهمیت ارائه خدمات فنی و مهندسی برای رشد اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و گفت: همچنین سرمایه گذاری مقرون به صرفه در برخی کشورها که بازارهای خوبی دارند از دیگر برنامه هایی هستند که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باید زمینه اجرایی شدن ان را فراهم کنند .

    به گفته ربیعی، البته این برنامه درصورتی باید دنبال شود که دانش ایرانی به این کشورها منتقل شود .

    وی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با شرکت های سرمایه گذار که مقدمات آن را سفیران خارج از کشور فراهم می کنند خبر داد و افزود : هم اکنون برخی از شرکت های خارجی تولید کننده دارو برای مشارکت در این حوزه و انتقال دانش داروی ایران به کشور خود اعلام همکاری کرده اند .

    وی گفت : همچنین برخی شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های پتروشیمی، مخابراتی و فولاد اعلام امادگی کرده اند .

    احمد فیاض بخش مدیرعامل شرکت سرمایه گزاری سازمان تامین اجتماعی (شستا ) نیز در این نشست با بیان اینکه نقدینگی مشکل عمده سرمایه گذاریها در کشور است از امکان سرمایه گذاری در حوزه های انرژی و معدنی خبر داد .

    آشنایی سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با ظرفیت های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری این نشست اعلام شد.

    در این نشست مشترک تعدادی از سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هندوستان ، اردن ، افریقای جنوبی ، چک و ترکیه به طرح مسائل و مشکلات خود در حوزه های اقتصادی و قوانین دست و پاگیر حاکم در سیستم اداری کشور پرداختند .

    قابل دسترس نبودن اطلاعات مربوط به شرکت های اقتصادی ایرانی و ظرفیت های موجود در این شرکت ها، جابجایی زودهنگام مدیران شرکت های هلدینگ و ناپایداری مدیریتی در آنها و بی توجهی برخی مسئولان نسبت به تعهدات خود درقبال شرکت های خارجی از مهمترین دغدغه های سفیران جمهوری اسلامی ایران بود که در این نشست مطرح شد .

    در این نشست همچنین مدیران عامل صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی ظرفیت های موجود شرکت های اقتصادی تحت پوشش خود را تشریح کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها