عصر خودرو

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

آمادگی ۲ بانک و یک کارگزار بورس برای خرید سهام کنتورسازی از متقاضیان

عصر بازار- معاون حقوقی سازمان بورس گفت: گروهی از سهامداران شرکت کنتورسازی برای فروش سهام خود اضطرار دارند و بانک‌های اقتصادنوین و پاسارگاد و یکی از شرکت‌های کارگزاری برای خرید سهام آنان تا سقف‌های مقرر اعلام آمادگی کرده اند.

آمادگی ۲ بانک و یک کارگزار بورس برای خرید سهام کنتورسازی از متقاضیان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ماجرای سهام شرکت کنتورسازی از چند ماه پیش سازمان بورس، نهادهای نظارتی و قضایی را به خود مشغول کرده است و هنوز گره این معضل، باز نشده است.
    این مسائل پس از آن رخ داد که شرکت کنتورسازی گزارش ها و اطلاعات غیرواقعی منتشر کرد که افزایش قیمت سهام این شرکت را به دنبال داشت.
    پس از افشای غیرواقعی بودن این اطلاعات، سهامداران این شرکت، با خسارت هایی روبرو شدند.
    نماد شرکت کنتورسازی به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات مربوط به صورت های مالی متوقف است و به علت تخلف در ارایه اطلاعات، سهامداران این شرکت بلاتکلیفند و با زیان فراوانی روبرو شده اند.
    معاون حقوقی سازمان بورس در این باره به پایگاه خبری این سازمان اعلام کرد: برای حل سریع مشکلات این ناشر بورسی به شرکت کنتورسازی تاکید شد ضمن انتخاب مدیران دارای صلاحیت، اطلاعات دقیق و شفاف شرکت را ارائه کند.
    جعفر جمالی ادامه داد: ششم آبان امسال مجمع شرکت تشکیل شد و نمایندگان شرکت های «توسعه صنایع تابان انرژی پاسارگاد»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات داده آرمان کیش» و «پدیده توان تجارت»، ایوب قنبری و هادی غنچه به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.
    موسسه «آزمون پرداز ایران مشهود» نیز به عنوان حسابرس و بازرس قانونی جدید شرکت در مجمع یاد شده توسط سهامداران برگزیده شد.
    جمالی افزود: انتظار می رود حسابرس جدید با همکاری و تعامل هیات مدیره، صورت های مالی شفاف و قابل اتکای شرکت را ارائه کند.
    معاون حقوقی سازمان بورس افزود: شرکت در اعتراض به مالیات های احتسابی و با ارائه مستندات جدید، از سازمان امور مالیاتی درخواست کرد مالیات‌ها و جرائم در نظرگرفته بابت اظهارات نادرست یا قصور بعدی مدیران وقت، مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به قطعی بودن این ارقام مالیاتی، با هماهنگی و طرح موضوع با مقام های قضایی و سپس وزارت امور اقتصاد و دارایی، زمینه بررسی دوباره و رسیدگی به این ارقام فراهم شده است.
    به گفته وی، بانک پاسارگاد با معرفی نامزدهای عضویت در هیات مدیره شرکت و نظر به اعتماد سهامداران و انتخاب معرفی‌شدگان به عنوان هیات مدیره، برای تحقق زمینه‌های تجدید ساختار مالی و فنی شرکت برنامه‌ریزی کرده است.
    معاون حقوقی سازمان بورس افزود: بازگشایی نماد شرکت کنتورسازی ایران از نظر مقررات منوط به دریافت آخرین وضعیت قابل اتکای حساب‌های شرکت است.

    ** آخرین اسناد تخلف کنتورسازی به دستگاه قضا ارجاع می شود
    معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در اجرای دستورات قضایی اتخاذ شده و در ادامه تحقیقات و ردیابی های مالی انجام شده، مستندات و شواهدی حاکی از ظن قوی بر توجه اتهام بزه های معامله با استفاده از اطلاعات نهانی، دستکاری قیمت سهام و جرائم موضوع فصل ششم قانون بازار اوراق بهادار نسبت به افراد مظنون در پرونده کنتورسازی به دست آمده است که شرح مستندات و اقدام ها بزودی به مرجع قضایی برای صدور قرار تعقیب متهمان ارایه می‌شود.
    بر اساس گزارش ها، افشای صورت های مالی سالیانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی، افشای پیش بینی عملکرد سالیانه سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 براساس عملکرد واقعی 9 ماهه برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی، جلوگیری از افشای فوری اطلاعات مربوط به انحلال یا هر گونه تغییرات اساسی در قرارداد مربوط به صندوق های فروشگاهی و خودداری از افشای فوری اطلاعات مربوط به تغییر با اهمیت در پیش بینی عملکرد ناشر از تخلف های شرکت های کنتورسازی است.

    برچسب ها