عصر خودرو

کشف میدان نفتی در شمال غرب چین

عصر بازار- چین از کشف یک میدان بزرگ نفتی در منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب این کشور خبر داده است که میزان ذخیره آن به ۵۲۰ میلیون تن می رسد.

کشف میدان نفتی در شمال غرب چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، میزان ذخیره نفتی این میدان بزرگ می تواند به دنبال استخراج آن تا یک میلیارد و 240 میلیون تن نیز افزایش یابد.
    شرکت پتروچاینا از سین کیانگ گزارش کرده که این میدان نفتی در منطقه جونگار واقع شده است و شرایط طبیعی منطقه نشان می دهد میزان ذخیره آن ممکن است حتی بیش از برآوردها باشد.
    این میدان پیش از این نیز ظرفیت های تولید نفت داشته و بتازگی اعلام شده است در دو سال گذشته میزان ذخایر نفتی کشف شده در آن به بیش از یک میلیارد و 380 میلیون تن رسیده است.
    چین از سال 1993 میلادی به یکی از بزرگترین وارد کنندگان نفت در جهان تبدیل شده است و اکنون نزدیک به 60 درصد از نفت مورد نیازش را از واردات تامین می کند.
    چین همچنین با هدف تامین انرژی خود، اولین مسیر انتقال گاز طبیعی از آسیای مرکزی به این کشور را در سال 2009 میلادی مورد بهره برداری قرار داد و اکنون سه خط لوله برای انتقال گاز قزاقستان و ازبکستان به چین وجود دارد که سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را به چین منتقل می کند.
    رشد روز افزون صنعت در چین این کشور را به یکی از بزرگترین مصرف کننده های انرژی جهان تبدیل کرده است.
    پتروچاینا یکی از شرکت های پیشرو تولید نفت این کشور محسوب می شود.

    برچسب ها