عصر خودرو

بزرگترین تأمین مالی در بورس انرژی انجام شد

عصر بازار- امروز با عرضه ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف استاندارد موازی برق شرکت مپنا در بورس انرژی با نرخ سود ۱۸ تا ۱۹ درصد با امکان بازخرید پیش از سر رسید با نرخ ۱۷.۵ درصد روزشمار، بزرگترین تامین مالی صنعت برق در تاریخچه فعالیت بورس انرژی پذیره‌نویسی شد.

بزرگترین تأمین مالی در بورس انرژی انجام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  ،با توجه به ویژگی‌های جذاب این اوراق که با تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی شرکت تامین‌سرمایه امین  به انجام رسیده، اوراق با استقبال بسیار خوب سرمایه‌گذاران همراه شد و در اولین روز پذیره‌نویسی کل اوراق به تعداد 1،413،358 قرارداد به قیمت متوسط 284،200 تومان به ازای قرارداد و با صرف نزدیک به نیم درصدی نسبت به قیمت پایه و در زمانی بسیار کوتاه به فروش رسید.
    معاف از مالیات بودن اوراق، امکان معاملات ثانویه، پتانسیل دریافت فیزیکی برق در سررسید و همچنین امکان خرید برای تمامی فعالان بازار سرمایه اعم از حقیقی و حقوقی از دیگر ویژگی‌های مهم این شیوه تامین مالی است.
    بازار سرمایه و بورس انرژی در شرایط کنونی به عنوان یک مرجع مهم برای تأمین منابع مالی جهت توسعه صنعت برق و سایر صنایع مرتبط با حاملهای انرژی مطرح  است که با همکاری نهادهای مالی بازار سرمایه میتوان به تقویت صنعت برق و نقش‌آفرینی بیشتر بورس انرژی در تامین مالی صنایع مختلف امیدوار بود. بنابراین از این به بعد باید نقش برجسته‌تری را برای بورس انرژی در فاز تامین مالی و همچنین به عنوان یک مکانیزم منصفانه برای کشف قیمت در صنعت برق در نظر گرفت. شرکت تأمین سرمایه امین نیز به نوبه خود پروژه های تأمین مالی در این حوزه را ادامه و در آینده نزدیک شرکتهای بیشتری را برای استفاده از این ظرفیت به سمت این بازار سوق خواهد داد.

    برچسب ها