عصر خودرو

مدیرسرمایه گذاری تامین سرمایه سپهرتاکید کرد:

احتمال افزایش نرخ سود اوراق بدهی

عصر بازار- به دنبال افزایش انتشار اسناد خزانه های جدید ، مدیر سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه سپهر معتقد است: نرخ سود ۱۷ درصد به ویژه برای اوراق با سررسید بلندمدت این عدد باقی نمی ماند .

احتمال افزایش نرخ سود اوراق بدهی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، سید علی خسروشاهی دراین باره اضافه  کرد: از آنجا که کسری بودجه درسال جاری افزایش یافته ، درنتیجه دولت به منظورجبران کسری بودجه ، قصد دارد بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند، البته این انتشار در چارچوب قانون بودجه است.
    مدیر سرمایه گذاری تامین سرمایه سپهر گفت: با تسویه اوراق و اسناد دولتی که به تدریج به زمان سررسیدشان نزدیک می شود به منابع مالی جدید مورد نیاز است.
    اواضافه کرد: با توجه به وضعیت کنونی ، فعلا محلی برای تامین وجوه این اوراق موجود نیست، دولت هم دیگر نمی تواند برای افزایش درآمدهای نفتی و مالیاتی نیز حسابی بیشتر از این باز کند، لذا انتشار اوراق بدهی جدید تا سقف مجاز قانون بودجه ، اجتناب ناپذیربه نظر می رسد.
    خسرو شاهی با بیان اینکه دولت این اختیاردارد تا درسال جاری بالغ بر 50 هزارمیلیارد تومان اوراق بدهی منتشر کند، تصریح کرد: اخیرا این اوراق به نام اخزا 611 ،601 تا 606 منتشر شده است.
    او با بیان اینکه درحال حاضر نرخ اوراق 14 تا 15 درصداست، اضافه کرد: این نرخ با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ماندگاری چندانی نخواهد داشت .
    به گزارش خبرنگارما، درهفته های اخیر پذیرش 900 میلیارد تومان اسناد خزانه با نماد " اخزا 611 " درفرابورس صورت گرفته است. 10500 میلیارد تومان دیگر از این اسناد در نمادهای اخزا 601 تا اخزا 606 درحال تخصیص به طلبکاران از دولت است که به مرور در فرابورس پذیرش و درج خواهند شد.

    برچسب ها