عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد:

شرکت های هلندی علاقمند به همکاری با ایران در حوزه های مختلف هستند

عصر بازار- «محمد خزاعی» معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی و رئیس سازمان سرمایه گذاری ایران در شهر لاهه در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه اقدام توسعه همکاری های ایران و هلند گفت: شرکت های هلندی در حوزه های مختلف علاقمند به همکاری با طرف های ایرانی بوده و چشم انداز روشنی برای همکاری های اقتصادی و فنی بین دو کشور وجود دارد.

شرکت های هلندی علاقمند به همکاری با ایران در حوزه های مختلف هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، دومین نشست کارگروه عالی توسعه روابط اقتصادی ایران و هلند با حضور هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمد خزاعی معاون وزیر اموراقتصادی و دارائی و رئیس سازمان سرمایه گذاری کشورمان در شهر لاهه با طرف های ذیربط هلندی برگزار شد.
    در این نشست برنامه اقدام توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور در سال 2018 براساس نقشه راه همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و هلند در حوزه های یازده گانه انرژی، آب، کشاورزی، بنادر و دریانوردی، بانک های مرکزی و تجاری، علمی، فناوری و نوآوری، توسعه فرودگاهی و... با حضور علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند و اعضای ایرانی و هلندی کارگروه عالی اقتصادی به امضای خزاعی معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی و «مارتین فان دن برخ» معاون امور اقتصادی وزیر امور خارجه هلند رسید.
    خزاعی رئیس طرف ایرانی کارگروه عالی اقتصادی ایران و هلند در مراسم امضای این تفاهمنامه، پیشرفت در مذاکرات با طرف هلندی را بسیار خوب ارزیابی نمود و تصریح کرد: شرکتهای هلندی در حوزه های مختلف بسیار علاقمند به همکاری با طرف های ایرانی هستند و چشم انداز روشنی برای همکاری های اقتصادی و فنی بین دو کشور وجود دارد.
    در چارچوب این کارگروه عالی اقتصادی و با حضور معاون بین الملل بانک مرکزی کشورمان مذاکرات سازنده ای با مدیران بانک مرکزی و بانکهای بزرگ هلندی و همچنین صندوق ضمانت صادرات هلند (آترادیوس) صورت گرفت. همچنین دو طرف برای همکاری های علمی، فناوری و نوآوری در حوزه های مختلف اقتصاد دانش بنیان اعلام آمادگی نموده و توافق نمودند زمینه ارتباط و گسترش مراودات موسسات علمی و فناوری دو کشور را در اولین فرصت فراهم نمایند.
    در زمینه توسعه همکاری های کشاورزی و آب و فاضلاب طرفین تاکید نمودند کارگروه های تخصصی کشاورزی و آب شکل گرفته بر اساس یادداشت تفاهم های امضاء شده میان وزرای ذیربط طرفین در اولین فرصت نشست های تخصصی را برگزار و راههای گسترش سرمایه گذاری و تبادل تجارب و آموزش بین بخشهای مربوطه را هموار نمایند.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی کشورمان به همراه معاون بانک مرکزی و اعضای هیات ایرانی همچنین در نشستی کارشناسی، با حضور مدیر امور اقتصادی کنفدراسیون صنایع و کارفرمایان هلند و مدیران شرکتهای بزرگ هلندی، راههای توسعه همکاریها و سرمایه گذاری شرکتهای هلندی در حوزه های نفت و گاز، توسعه گلخانه ها، انرژی های نو و مدیریت آب و فاضلاب و دیگر زمینه های مهم صنعتی و خدماتی و نیز راهکارهای فعالتر کردن حمایتهای بانکی از این سرمایه گذاری ها را بررسی کردند.
    همچنین کارگروه عالی توسعه روابط اقتصادی ایران و هلند به ابتکار وزارت امور خارجه و سفارتخانه های دو کشور و با مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه هلند سال گذشته با هدف توسعه نظام مند روابط اقتصادی و بر طرف کردن موانع و نیز زمینه سازی مناسب برای فعالیت های بخش خصوصی دو کشور در سفر وزیر اقتصاد این کشور به تهران شکل گرفت که به عنوان مدل موفقی از دیپلماسی اقتصادی در روابط دو جانبه با هلند معرفی شده است.

    برچسب ها