عصر خودرو

انتقال ۲۰۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از آسیای مرکزی به چین

عصر بازار- شرکت ملی نفت چین اعلام کرد از طریق یک طرح بسیار بزرگ انرژی، تاکنون ۲۰۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از آسیای مرکزی به چین انتقال یافته است.

انتقال ۲۰۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از آسیای مرکزی به چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، این اقدام در راستای اتخاذ سیاست های چین مبنی بر استفاده از انرژی های پاک صورت گرفته است که به کاهش آلودگی کمک می کند.
    حدود 66 درصد از انرژی مورد نیاز چین از ذغال سنگ تامین می شود و این کشور امیدوار است بتدریج استفاده از منابع انرژی پاک از جمله انرژی خورشیدی و باد را افزایش داده و از گاز طبیعی نیز بیش از گذشته استفاده کند.
    چین از سال 1993 میلادی یک وارد کننده صرف نفت خام بوده است و بیش از 60 درصد از نفت مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر از جمله خاورمیانه تامین می کند.
    چین اولین مسیر انتقال گاز طبیعی از آسیای مرکزی به این کشور را در سال 2009 میلادی مورد بهره برداری قرار داد و اکنون سه خط لوله برای انتقال گاز وجود دارد که از قزاقستان و ازبکستان گاز را به چین منتقل می کند.
    از طریق این خطوط سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به چین منتقل می شود این اقدام علاوه بر اینکه باعث شده است 300 میلیون شهروند چینی از این انرژی منتفع شوند در آسیای مرکزی نیز 10 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
    چین و آسیای مرکزی اکنون در حال ساخت یک خط لوله جدید به نام خط 'دی' هستند که وقتی تکمیل می شود می تواند 30 میلیارد متر مکعب گاز را سالانه از این منطقه به چین منتقل کند.

    برچسب ها