عصر خودرو

سرمایه‌گذاری شرکت نفت ابوظبی در پالایشگاه‌های خارجی

عصر بازار- تولیدکننده نفت دولتی ابوظبی با هدف تحکیم روابط با مشتریانش، ممکن است در خارج از امارات متحده عربی کسب و کار پالایش و پتروشیمی را بنا کرده یا خریداری کند.

سرمایه‌گذاری شرکت نفت ابوظبی در پالایشگاه‌های خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد بن زاید آل نهیان - ولیعهد ابوظبی - در توییتر خود اعلام کرد: شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) قصد دارد در پنج سال آینده 400 میلیارد درهم (109 میلیارد دلار) هزینه صرف کند. بخشی از این سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده ممکن است در پالایشگاه‌هایی که خارج از کشور وجود دارند، وارد شود در حالیکه ادنوک قصد دارد تا سال 2030 تولید گاز غیرمرسوم را آغاز کند.

    وی پس از نشست شورای عالی نفت که عالی‌ترین نهاد سیاستگذاری ابوظبی برای صنعت نفت است، در توییتی نوشت: این امیرنشین از طریق سرمایه‌گذاری‌های پایین دستی بین‌المللی استراتژیک دارایی‌های خود را گسترش خواهد داد.

    ابوظبی با سرمایه‌گذاری در خارج از امارات متحده عربی به سایر تولیدکنندگان نفت خلیج فارس و اعضای اوپک ملحق می‌شود که در مواجهه با عرضه رقیب شامل نفت آمریکا، درصدد اطمینان از تقاضای بلندمدت برای نفتشان هستند. عربستان سعودی و کویت در پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های پتروشیمی در چین و ویتنام سرمایه‌گذاری می‌کند در حالیکه ونزوئلا مالک شرکت نفت سیگو است که اپراتور پمپ بنزین و پالایشگاه آمریکایی است.

    ابوظبی که حدود 6 درصد از ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد، عمده نفت خود را به آسیا می‌فروشد و ادنوک مایل است حضور خود در این منطقه را افزایش دهد.

    سلطان الجابر، مدیرعامل ادنوک در مصاحبه با بلومبرگ در ابوظبی گفت: ما ممکن است سرمایه‌گذاری‌های خود در کسب و کار پایین دستی در آسیا را مورد بررسی قرار دهیم که به معنای ظرفیت پالایش یا پتروشیمی بیشتر است.

    ادنوک با فروش سهم در برخی از واحدهایش، در حال گسترش نقش سنتی خود فراتر از تولید و صادرات نفت است و ایجاد یک واحد بازرگانی و یافتن شریک و سرمایه گذاران در فعالیت‌های خود در امارات را بررسی می‌کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو